Ha användt MYGGA sedan länge och det har "funkat". Nu kommer det ett Australiskt, som heter BushMan, som skall skydda i 10 timmar. Någon som har provat detta?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är det fler än jag, som besväras av Mygg och andra Småkryp vid fisket?
Collapse
X
-
Vill ni ha effektiva myggmedel så beställ DEET100 från t.ex UK.
Buscraftstore t.ex sprayen och späd ut det lite.
Det är jävligt effektivt - i Sverige är bara 20% DEET tillåtet.
Jag gjorde ett test i ett jävla R*Vhål me flygfän - t-shirt och DEET100.
Fick 3 bett på 1 timma...utan så skulle man legat på intesivvården med kortsiondropp...haha.
Utan så skulle man få haft en sån där Outbreak,hazmat team dräkt
Späd ut så du har två varianter , en på 80% och en på 50% - räcker till vilket mygg/knott whatever mayhem som helst
-
har alltid med mig MYGGA, bandana och ett myggnät på mina turer. Använder myggmedel sällan men när det blir tokmycke så får dra på sig nätet över hatten och smörja ovansidan på händerna.
Men det värsta är nog dessa småknott som kommer i miljoner när det är varmt och vindstilla, enda som hjälper bra mot dessa är att dra på sig bandanan så ögonen bara syns och på med hatten. Lite försiktigt med Mygga runt områden där de sattygen kryper in.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Detta är inte vetenskapligt bevisat utan en ide som jag har..
Förr fick jag jävligt stora myggbett som kliade like hell men för en 15 år sedan blev jag allergisk mot gräs och äter sedan dess allergimedicin (antihistamin) och nuförtiden så visst kan jag få myggbett men dem svullnar inte och kliar inte alls som förr. Tror svullnaden ,kliandet e en allergisk reaktion som dämpas av allergimedicin. Så ska man ut där man vet det e överjävligt mycket knott/myggor så testa en receptfri tablett. och komplettera med myggmedel så asen inte e i ansiktet hela tiden. Får fan aldrig fisk om jag får doft på fingrarna/betet det e en nackdel..
Kommentera
-
Besväras inte ett dugg av knott. Polaren och jag brukade fiska i små bäckar i norrland, vi körde regnställ och två lager kläder.. han hade en svärm av knott på sig nonstop. Jag fick inte ett enda bett. Knott verkar skita fullständigt i mig.
Med mygg är det precis tvärtom, är det hundra pers i ett rum och det blir hundra myggbett så har jag fått minst nittiofem av dem.
Rätt övertygad om att vi sänder ut olika dofter, av någon anledning har jag inga som helst problem med getingar men de älskar att sitta i min hårbotten.. mindre trevligt.
Mygga hjälper inte mycket. Testat diverse importmedel, de tar men gillar inte att använda skit som är förbjudet här (det är förmodligen giftigt och förbjudet av en anledning). Väntar fortfarande på att någonting riktigt användbart och legalt medel skall dyka upp.
Kommentera
-
Lite olika för alla - alla blodsugare gör allt för och tömma mig , då funkar inte 20% DEET alls.
Har ett förråd med DEET50% (trimmad djungelolja) och en batch djungelolja from hell DEET80% - utspätt från den tidigare leverantören uppe i tråden.
Har båda med med mig , 50% i djungeoljaburk och 80% i spray - tänk på att det måste spädas med en olja och inte vatten.
Helt grymt om man jobbar som ofrivilig blodgivare.
Det finns lite nackdelar med superstark DEET som hälsofara,smälter plast och så med vid begränsad användning är det låg risk.
Man kan tapa smaksinnet , det kan påverka fisket då det hamnar på betet/draget ett tag(få det inte där för guds skull för då nollar ni) - men det finns lägen där det är befogat och använda.
Verkligen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 013 visningar
1 gilla
|