Hur gör dju-----NI ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör dju-----NI ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av cath
    När jag var ute i går (söndag ) så hade jag på mig täckbyxor och jacka men trots det så kände jag de kalla vindarna genom kläderna …men det var så länge jag stod vid vattnet . Ska prova hur det är nästa vecka med overall . Ska köpa bra fiske vantar och mössa .

fogelberg: du måste ju vara skit snygg ....hm..*avis*
    7kalla grader igår, körde
    Underställ +fleccebyxor och dubbla fleecetröjor + träningsoverallsbyxor + andasjacka. Dög gott åt mig

Ngt att tänka på, det är lagren närmast kroppen som blir våta första när man svettas, det är inte direkt underbart att gå runt i dynsura kallingar en hel dag för att man fick gå en lång bit till fiskestället. Satsa på Craft eller liknande kallingar, det är garanterat en ritkigt fynd.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
      fogelberg: du måste ju vara skit snygg ....hm..*avis*
      skratt... nej absolut inte.
      bara i mina egna ögon en föredetta XXXL och numera XXL ska vidare till XL

Kommentera

Satsa på en tät och riktigt varm mössa när du shoppar, så inte all värme ,som du samlat upp av alla varma kläder, försvinner uppåt. Rätt mössa behåller värmen otroligt bra. Har ingen koll på märken och så, men kanske finns det någon här som vet någon bra, annars har ju säkert butikerna koll.

Lycka till!
        Tänkande är kaos i rörelse

Kommentera

Vanliga täckbyxor blåser vindarna rätt igenom när de tar i. Ett regnställ av något slag utanpå dem flyttar ut vindens angreppsyta från huden och förhindrar ”intrång” i isoleringen. Du får då maximal nytta av täckbyxans isolerande förmåga. Täckisar utan windstopper är bäst för vindstilla kyla.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

BBRF är numera anmäld... Du verkar ha tagit mina kläder

Om du går mycket (som du verkar göra med barnen), så är ett alternativ till att köpa Geoff Andersson (som andas, men kanske inte så där jättemycket) är att ta en sväng till Fjällrävens outlett i Barkarby. Dom säljer provkollektioner och förra årets modeller av både Fjällräven och Tierra.

Har alla typer av kläder, fleecetröjor, underställ, skalkläder för sommar, vinter osv. Naturligtvis finns inte alla plagg samtidigt, men hitter man rätt så är det inte ovanligt att man betalar halva priset mot butik

/D

Ps. Glacier Glov är underbara, prövade flera olika handskar innan jag hittade dem. Dock är dom inte avklippta, men har en tunnare yta på fingertopparna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 014 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art