Köpte en lång nose plier med pistolgrepp i finland för en spottstyver, står typ "fisherman" på den, och den är kanon!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa Kroklossaren/Hookout?
Collapse
X
-
Måste vara tacksamt för de större fiskemärkena att sätta sina namn på vanliga tänger och ta 200kr och uppåt i rent påslag.
Provat det mesta från enkelt till avancerat mellan 10 och 500:- men har endast en rak och en vinklad vanlig näbbtång själv.
Dessa kroklossare med pistolgrepp känns bara glappa och vingliga, har inte använt en sån som känns riktigt bra.
En rejäl näbbtång med räfflade näbbar och gummerat grepp så klarar man allt.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Bytte från vanlig tång till Berkley hookout nyligen, mest för att jag börjat fiska själv och tycker lipgrip + hookout gör det oerhört mycket smidigare när man är ensam. Tröttnade på håv + tång, blev en massa trassel. Ärligt talat tror jag man köper för mycket skit och onödigt lulul numera, men just hookouten tycker jag är en värdefull investering. Lurat några familjemedlemmar att skaffa likadana.
Däremot kan jag tänka mig att det kan vara prisvärt att kolla på att köpa flera stycken av de där 29kr-varianterna. Varför inte? Grejer går sönder förr eller senare, så är det.
Kommentera
-
-
Köpte min Hookout 1995 och den hänger fortfarande med. Köpte en sån där billig tång från Jula för några år sedan bara för att ha som jämförelse och måste säga att trots det låga priset är den faan inte värd ens det priset.
Den är mer rak istället för Hookoutens mer pistolliknande utformning som gör att den är betydligt sämre att använda när krokarna sitter hårt fast. Då är pistolgreppet perfekt och ger bättre kraft att bända ut krokarna. Den är dessutom platt i käften istället för som Hookoutens tänder. Blir mycket bättre grepp med Hookoutens tänder än Julatångens glatta platta käftar.
Visst är Hookouten dyrare än de billigare från Jula och andra men vill man ha en som funkar bra varje gång och dessutom håller lång tid är det definitivt värt den i sammanhanget blygsamma kostnade en Hookout beetingar. Sett i ljuset av vad ett vobbler eller även större gummibeten kostar är det ingen kostnad man ska skygga för. Är det kallt, blåsigt och allmänt jävliga förhållanden vill man ha ett verktyg som gör jobbet och inget billigt skit som gör livet surt!
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Kan också tänka mig att Hookouten kan vara en smula längre. Annars är utformningen på den rätt optimal i mina ögon.
Nu har storleken hittills varit inte varit ett problem då jag "välsignas" med som störst en gäddmadam på 100 cm. Men man får väl vara glad för det "lilla" antar jag. :-(
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Köpte biltemas långa tång med 45 graders vinkel för snart 4 år sen. Blev dock tvungen att droppa på lite vanlig olivolja i vintras men nu går den lättare än när den var ny till och med.
Enligt mig finns det ingen mening att köpa en tång för flera hundra kronor när det finns stadiga tänger på biltema och jula för under hundringen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 024 visningar
1 gilla
|