Mellan fotbollsmatcherna i VM! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mellan fotbollsmatcherna i VM!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mellan fotbollsmatcherna i VM!

Har suttit och kikat lite på fiskevideos på nätet när det inte setts på fotbollen. Senast har jag kikat på pelagiskt vertikalprickskytte efter gös. Det som slår mig är hur mycket båtkörning samt teknikfixering den typen av fiske går ut på. De som utövar metoden är duktiga fiskare men jag har svårt att se tjusningen med detta fiske. På nått sätt är det så digitalt, man stirrar på sina ekolodsskärmar och jag får känslan av TV-spelande. Hugget syns på skärmen till och med. Att metoden är effektiv är det inga tvivel om, men jag skulle bli bra mycket mer imponerad om de jiggade upp samma fisk pelagiskt med ekoloden avslagna. En sak om ekoloden används för att se bottenstruktur, djup och temp. Inte för att se varenda fisk i sjön. Jag är väl lite gammalmodig, och gillar analogt fiske där jag själv styr mitt bete och lurar fisken till hugg.

Ja då är saken klar fiska på det viset, skulle inte tro de gör videos för att imponera på folk som ogillar utan snarare på dem som faktiskt är intresserade och tycker det är en kul metod. mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Ja då är saken klar fiska på det viset, skulle inte tro de gör videos för att imponera på folk som ogillar utan snarare på dem som faktiskt är intresserade och tycker det är en kul metod. mvh
      Det är säkert spännande att leta upp fisken med ekolod. Dock tycker jag det är för lite "fiske" när det inte kastas eller vevas och max 5 minuter under en två timmars video är jiggen i vattnet . Resten är båtkörning. Nästa trend blir säkert trollingprickskjutning när 8 spön riggas och sätts ut efter febrilt letande och ett fiskeko tornar upp sig på sideimagelodet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 013 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art