Var ute och fiskade idag, fick ett härligt tungt hugg på min Zalt, men efter en stunds knyckande så slaknar linan helt och jag vevar in linan med tafs, men utan wobbler. Gäddan hade helt enkelt bänt ut beteslåset på tafsen så det stod ut i 90 graders vinkel. Tragiskt att tappa en stor gädda (såg den aldrig men den kändes stor) och en fin wobbler. Wobblern kan man ju dock ersätta genom att besöka någon fiskebutik, och förhoppningsvis får man fler hugg från stora gäddor i framtiden.
Men vad som kanske är värst är, hur klarar sig en gädda med en wobbler hängandes i käften? Finns det möjligheter för dem att slå sig lös från wobblern, eller får de lida för resten av livet pga detta? Kompisen jag fiskade med sa att de kan gå ner och kränga loss wobblern mot något bråte på botten eller liknande, kan detta stämma?
Men vad som kanske är värst är, hur klarar sig en gädda med en wobbler hängandes i käften? Finns det möjligheter för dem att slå sig lös från wobblern, eller får de lida för resten av livet pga detta? Kompisen jag fiskade med sa att de kan gå ner och kränga loss wobblern mot något bråte på botten eller liknande, kan detta stämma?
Kommentera