Gäddor med wobblers i käften - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddor med wobblers i käften

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddor med wobblers i käften

Var ute och fiskade idag, fick ett härligt tungt hugg på min Zalt, men efter en stunds knyckande så slaknar linan helt och jag vevar in linan med tafs, men utan wobbler. Gäddan hade helt enkelt bänt ut beteslåset på tafsen så det stod ut i 90 graders vinkel. Tragiskt att tappa en stor gädda (såg den aldrig men den kändes stor) och en fin wobbler. Wobblern kan man ju dock ersätta genom att besöka någon fiskebutik, och förhoppningsvis får man fler hugg från stora gäddor i framtiden.

Men vad som kanske är värst är, hur klarar sig en gädda med en wobbler hängandes i käften? Finns det möjligheter för dem att slå sig lös från wobblern, eller får de lida för resten av livet pga detta? Kompisen jag fiskade med sa att de kan gå ner och kränga loss wobblern mot något bråte på botten eller liknande, kan detta stämma?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Ursprungligen postat av Petey21
    Var ute och fiskade idag, fick ett härligt tungt hugg på min Zalt, men efter en stunds knyckande så slaknar linan helt och jag vevar in linan med tafs, men utan wobbler. Gäddan hade helt enkelt bänt ut beteslåset på tafsen så det stod ut i 90 graders vinkel. Tragiskt att tappa en stor gädda (såg den aldrig men den kändes stor) och en fin wobbler. Wobblern kan man ju dock ersätta genom att besöka någon fiskebutik, och förhoppningsvis får man fler hugg från stora gäddor i framtiden.

Men vad som kanske är värst är, hur klarar sig en gädda med en wobbler hängandes i käften? Finns det möjligheter för dem att slå sig lös från wobblern, eller får de lida för resten av livet pga detta? Kompisen jag fiskade med sa att de kan gå ner och kränga loss wobblern mot något bråte på botten eller liknande, kan detta stämma?

det ska finnas ngn tråd i ämnet här på FS. tror att slutsatsen var att gäddan "värker" ut kroken efter ett tag.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Gäddan kommer klara sig fint.. växer antaligen bort av sig självt inom en snar framtid.
      Det där med att bonka bort wobblen vet jag inte om dom gör men det är ju en möjlighet.

Kommentera

Jag tappade en gädda som bet av linan 30 cm ovanför tafsen, med wobblern i munnen och ca 1 vecka senare hittade jag min wobbler vid bryggan.

Kommentera

Var inte orolig.

Efter ett tag kommer troligtvis kroken antagligen rosta sönder eller lossna av sig själv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 077 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art