Kanske taskigt utformad rubrik. Men jag undrar om någon har en tabell för hur djupt olika wobbler går. Var ute och trollade igår och saknade då denna information. Visst det är lätt att kolla djupet med ekolod för att sedan se när wobblern tar i botten. Men lämpligare vore det att ha en tabell så man slipper hålla allt i minnet. Bara att slänga på rätt wobbler vid ett visst djup. Nu vet jag ju att djupet varierar beroende på hur mycket lina man har ute, hastighet å hur långt upp spötoppen är ovan vattenytan. Men man kan ju få ganska bra data ändå så man vet mellan tummen och pekfingret.
Skulle tex vilja veta på vilket djup alla modeller av rappala magnum går samt andra större eller mindre gäddwobbler. Tex swimwiss (båda öglorna) zalt, bomber osv. Vi kanske kan sammanställa en lista här? Jag skulle iaf uppskatta en sådan.
Skulle tex vilja veta på vilket djup alla modeller av rappala magnum går samt andra större eller mindre gäddwobbler. Tex swimwiss (båda öglorna) zalt, bomber osv. Vi kanske kan sammanställa en lista här? Jag skulle iaf uppskatta en sådan.
Kommentera