fiske-feber nr 5/2005 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske-feber nr 5/2005

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiske-feber nr 5/2005

Titel: fiske-feber nr 5/2005

Tillverkare: fiske-feber förlag ab
    Hemsida: http://www.fiske-feber.se/

Information om numret:
    Paravantrolling - Kombinera två effektiva fiskemetoder och gäddorna blir som galna!
    Flyt i flugfisket - Vi visar hur fisken uppfattar torrflugan underifrån – från sin synvinkel.
    Gös på jigg - Två proffs lär ut modernt jiggfiske med nymodiga metoder och precision.
    Bete för mete - Det viktiga betesvalet är ofta den stora skillnaden mellan fiasko och succé.
    Spinn med fluga - Med engelska influenser går vi på djupet i jakten på höstens regnbågar.
    Fisketipset - I sista delen lär vi ut grunderna för framgångsrikt flötmete med spö och rulle.
    Predator Cup - Vår populära tävling närmar sig upploppet och är hetare än någonsin!
    Alaska - En oförstörd vildmark med ett fiske som överträffar dina vildaste drömmar...

Med mera, med mera...

Bild:

Försäljningslänkar:
    Säljes i butik eller via prenumeration på http://www.fiske-feber.se/fiskesnack/

Personliga omdömen:
    - Funktion: Mycket välskrivna artiklar, bra bredd & grymma fotografier. Håller samma höga klass som tdigare nummer.
    - Kvalité: Kanon, bra kvalité på papper och foton.
    - Utseende: Lika bra betyg här också !
    - Pris: Helt klart värd sitt pris. Köp !

Hjälpavsnitt:
    - För att ge produkten ett betyg klickar du på "Rate Thread" överst i denna tråd.
    - Om du vill ge egna omdömen ang produkten eller kanske lägga till en försäljningslänk så kopierar du de avsnitten här ovan och fyller i med din info.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Även om paravaninslaget är välskrivet är det i praktiken en annons, något som förekommer i allt större utsträckning i fisketidskrifterna och särskilt i Fiskefeber. Jag kan räkna upp ett antal ”artiklar” i Fiskefeber som bygger helt på en viss fiskeprodukt eller på ett produktsortiment, där fisket sker tillsammans med tillverkare eller generalagent som helt oemotsagda marknadsför sina produkter med grovt subjektiva hyllningtexter. Ett exempel är den tidigare Illex-artikeln där alla 299-kronors wobbler framställs som helt revolutionerande och milstolpar för sportfisket utveckling. Något som man självklart måste köpa för att inte halka efter i utvecklingen inom fisket. Produkterna testas helt utan någon sorts vetenskaplig jämförelse med motsvarigheter av andra märken och exponeras med namn och bild som i vilken produktkatalog som helst. Det är bara prislappen som saknas och den kommer oftast som en kalldusch i butiken. I det senaste numret är det förutom paravaninslaget även en jiggartikel som känns köpt. Troligen är detta en följd av överetableringen bland svenska sportfisketidningar, som medför svårigheter att få tag i bra artikelmaterial. Själv tycker jag det är tröttande att läsa sida efter sida som bara handlar om den senaste plastbitsinnovationen. Jag föredrar artiklar som handlar om fiske.

Kommentera

Japp, jag förstod heller aldrig vad det var som var så revolutionerande med polskt jiggfiske.
      Dock är bilderna riktigt bra i tidningen och bara de motiverar en prem.
      Senast ändrad av cico; 2005-11-13, 13:19.
      BJ@

Kommentera

Jag tycker också att det verkar som om de har många "reklam"artiklar.
        Vill de behålla sitt goda rykte, kanske de ska skriva fler oberoende artiklar.
        [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Kommer inte att förlänga min prenumeration. Ser hela tidningen som bara reklam, som art om HÖ fiske. Var ju ren gladsax reklma bara.

Sedan är varje artikel kopplad till nån jävla resa hela tiden. Gillar inte det alls.

Kommentera

Får nog hålla med om reklamen, artikeln med Tono och hans nya beten fick mig att fundera på vad som är reklam och vad som är opartiska test.....
            Men de har ju mer om mete än de andra tidningarna vilket e bra, men tacka vet jag IYCF.
            Där hymlas det inte om att tex Matt Hayes använder sitt eget märke i sina artiklar, det finns oftast kit till bra pris i slutet av artikeln och då är man ju medveten om reklamen och har på så sätt lättare att ta ställning till produkten.

Kommentera

advanced carp fishing då. där är ju alla artiklar bundna till produkter. har tre nummer och jag tror inte det är ett enda numme som har annat än reklam. dock tycker jag det är roligt med sånna artiklar, hellre produkt info n saker som man redan kan.

Kommentera

Jag tyckte FF var bra i början men i mina ögon har den börjat dala.
                Håller helt med alla som tycker att det är aldeles för mycket reklam i tidningen. En viss mängd är väl ok men när varannan sida är reklam då börjar man ju undra, vad är det man betalar för egentligen?
                Senaste numret -06 var ganska likt numret som Bergman började denna tråd med, Paravantrolling, Alaska osv tror dom att sportfiskare har dåligt minne??
                Buster L och jag är polare!

Kommentera

Jag är nog beredd att hålla med. Tyvärr.

Det har, som sagt, varit väldigt mycket Gladsax ett tag nu. Först artikeln om Gladsax Fiske (eller vad företaget heter), och nu havsöringsartiklarna där Gladsax och Snaps hyllas ordentligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 017 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art