Kul-me-fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul-me-fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Filmen var ju precis det den hette, kul me fisk
    Att man tolkar det till nåt annat ....
    Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.

Kommentera

oavsett att många redan sagt det, så var det verkligen en riktigt knepig och dålig film. Jag satt mest och irriterade mig på saker. dessutom var den riktigt osammanhängande. man kan ju undra hur mycket hembränt personen som klippte ihop filmen hade dragit i sig.

för övrigt så tyckte jag inte att hans nordin var ett bra föredöme för de som utbildar sig til sportfiskeguider.

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
        Så du tycker på allvar att det inte är udda att som man äga en hund som man måste klä på kläder? Han är ju inte direkt stereotypen för en frilufsmänniska! Gillar man naturen så har man inte en hund som är så klen att den inte klarar en promenad i skogen.
        Nej inte särskilt. Du måste leva i en värld bland stereotyper där ingen sticker ut. Verkar tråkigt. Hasse är kanske lite speciell, men hey, tur är väl det!

Kommentera

Sämsta fiskefilmen jag någonsin sett. Nu vet jag heller inte om jag ska äta torsk mer, så många rullband och ställen den ligger på innan den är klar.
          Det sista en fiskare gör e och ge upp hoppet.

Kommentera

Ursprungligen postat av CW
            Nej inte särskilt. Du måste leva i en värld bland stereotyper där ingen sticker ut. Verkar tråkigt. Hasse är kanske lite speciell, men hey, tur är väl det!
            Ja, för tänk om han hade varit som alla andra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas
              Så rätt A, det här är bara ytterliggare en femte del av Fyra nyanser av brunt. Tror inte folk förstår vad som är roligt med den. Skiter i om den handlar om fiske eller undulater, det är inte det som är kul. Detta är en ny nivå av humor som kommer starkare och starkare, samt allra roligast blir det när det inte ens görs i humorns syfte. Hade denna gjorts som en komidi av killing-gänget hade inga repliker behövts bytas ut, endast skådisar. Så jävla stort är det, är fan tagen. Finns inget bättre än när allvaret inte betyder nånting.
              Kan bara hålla med gös jonas,
              jag gillade filmen som en kortfilm om sköna karaktärer. Som fiskefilm var det ju ingen "hit", men det var ju en dokumentär och inte en orgie i fiske. Tror de flesta som stör sig på filmen hade förväntat sig en ren fiske-film och blev besvikna p.g.a. det.
              Humorn är ju riktad lite mot oss "fiske-nördar", tror många som inte fiskar tyckte den var mer underhållande, på samma sätt som jag och mina kompisar skrattade åt/med "bangolf-nörden" i hennes andra dokumentär "plötsligt i vinslöv".

/Mattias

P.s. För er som gillar det här formatet eller kortfilm i allmänhet kan jag rekomendera internationella kortfilmsfestivalen i Uppsala 24-30:e oktober
              Senast ändrad av odevetu; 2005-10-09, 17:49.

Kommentera

Jag tyckte också att filmen var sevärd, och jag har sett det mesta i fiskefilms väg. Tro mig!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Harr
                  Sämsta fiskefilmen jag någonsin sett. Nu vet jag heller inte om jag ska äta torsk mer, så många rullband och ställen den ligger på innan den är klar.
                  och igen... detta var INTE en fiskefilm utan en film om fisk

Kommentera

För er som gillade "Kul-me-fisk"filmen och kanske även Malin Skjölds tidigare film "Plötsligt i Vinslöv" kan jag bistå med ett tips i den oändliga cyberrymden."Plötsligt i Vinslöv" har en egen fanklubb, och den kan man hitta på www.dopingkontroll.com. Bli medlem och åk på årsmöte i Vinslöv.Just nu pågår en insamling för att rädda Holgers Tomos.Ställ upp och bidra med en slant.

"Jag var med och räddade Holgers Tomos.Rätt bra känsla faktiskt"

//Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Ruda
                      För er som gillade "Kul-me-fisk"filmen och kanske även Malin Skjölds tidigare film "Plötsligt i Vinslöv" kan jag bistå med ett tips i den oändliga cyberrymden."Plötsligt i Vinslöv" har en egen fanklubb, och den kan man hitta på www.dopingkontroll.com. Bli medlem och åk på årsmöte i Vinslöv.Just nu pågår en insamling för att rädda Holgers Tomos.Ställ upp och bidra med en slant.

"Jag var med och räddade Holgers Tomos.Rätt bra känsla faktiskt"

//Stefan
                      RUDA; se Zaltos inlägg ovan... I helgen tar vi dom!! Kram /
                      Bend or Die!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 290 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art