Kul-me-fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul-me-fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Killen bör ju genomgå en liten sökning, vilken pajas. Trodde polarna skämtade när de sa att de stötte ihop med han under ett gösfiske i skärgården, och pajasen undrar vad de gjorde på hans arbetsplats?

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
      Inte direkt i klass med Gäddfeber, det var väl egentligen inget riktigt fiskeprogram utan mer något slags konstnärligt verk med inslag av fiske och fiskar.

Men att käka kokta torskhuvuden med broccoli låter inte som någon höjdare direkt...
      den där broccolin hon stoppa in i munnen på torsken gjorde ju verkligen att det såg ut som en höjdarrätt!

nä, det var nog inte riktigt ngt program för mig, iof var det lite kul att det inte var som alla andra fiskeprogram.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Märkligaste människan jag har sett... Han lär ju förlora kunder på att ställa upp i det här programmet jag skulle inte pröjjsa en spänn för att fiska med en sån tok.

Kommentera

Nä, det var inget vidare bra program. Såg ni hur han kastade i gäddorna från båten, blödande och med en "fin" luftfärd och en kullerbytta innan dom slog i vattnet med bredsidan?

Däremot startade en ny säsong av "FISKE" med William på TV4+ tidigare ikväll. Det var roligare att se, även om jag gillar Fiskedrag bättre.

Kommentera

Jag tycker att det var en skön film. Annorlund helt klart. Några delar var väl kanske lite segaste laget men spåkärringen på bänken garvade jag rejält åt. "Spåkärringen: Du vet fiskar dom kan sjunga. Tantent brevid: Jaså det har jag aldrig märkt. Spåkärringen: Kommer du ihåg han Lelle lepp? Tanten bredvid: Ja, det var ju han som dog." Haha

Fö. tycker jag att det var ett skönt porträtt av Nordin. Har varit ute med honom några gånger och det har alltid varit riktigt givande. Man ska komma ihåg att det här var ju inte hans film utan bara Malin Sjölins (var väl så hon hette?) perspektiv.

Kommentera

Ursprungligen postat av CW
              Jag tycker att det var en skön film. Annorlund helt klart. Några delar var väl kanske lite segaste laget men spåkärringen på bänken garvade jag rejält åt. "Spåkärringen: Du vet fiskar dom kan sjunga. Tantent brevid: Jaså det har jag aldrig märkt. Spåkärringen: Kommer du ihåg han Lelle lepp? Tanten bredvid: Ja, det var ju han som dog." Haha

Fö. tycker jag att det var ett skönt porträtt av Nordin. Har varit ute med honom några gånger och det har alltid varit riktigt givande. Man ska komma ihåg att det här var ju inte hans film utan bara Malin Sjölins (var väl så hon hette?) perspektiv.
              Visst kan man klippa och bara ta med märkliga saker i en dokumentär, men det råder ju inga tvivel om den här gubben är en riktig tok.

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
                Visst kan man klippa och bara ta med märkliga saker i en dokumentär, men det råder ju inga tvivel om den här gubben är en riktig tok.
                Hur menar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av CW
                  Hur menar du?
                  En gubbe i 50 års ålder som har en nakenhund? Att han dessutom tar med sig hunden till någon form utav hundpsykolg gör ju inte direkt saken bättre. Sen uppförandet hos den här killen som han ska guida! Killen pröjjsar han gott med pengar och han sitter bara och klagar..
                  Sen behandlandet av fisken. Att pressa upp en 10 kg genom ett så litet hål? Kasta i snipor?

Kommentera

Riktig dynga var det!

Kommentera

Jag har också varit ute med Hasse några ggr och han har varit en kanonguide.
                      Ja, förutom den gången han snöt 12.1kgs-gäddan rakt framför nosen på oss. Hehe Det var den han berättade om i filmen när han packade ur bilen.
                      Jag skulle anlita han igen om det blev aktuellt med ytterligare en sväng till Stockholm.
                      There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 126 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen