Jerkbaitfiske i Norrland, sjö samt älv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitfiske i Norrland, sjö samt älv.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbaitfiske i Norrland, sjö samt älv.

Tjenare!

Har just införskaffat mig ett jerkspö med några tillhörande beten. Jag bor i lyckseletrakten och kommer förmodligen mest att fiska här i närheten. Det är både fiske från land samt fiske från båt som kommer att ske. Fiskar nästan uteslutande i umeälven och då det inte blir älven så blir det någon närliggande sjö. Såklart så är det gäddan jag är ute efter.

Vilka beten skulle ni tipsa mig om?

Har sett att det finns en uppsjö av olika beten då vissa är flytande, med svansar, stora jiggar etc. Kom med förslag på vad ni anser är bra beten eller vad ni kan tänka er skulle passa dessa förhållanden!

Tack på förhand.

Vanliga Buster Jerk är ju en bra start och finns ju både som grund- och djupgående modell beroende på vad som passar bra för studen. Samt att de inte kostar allt för mycket pengar. De färger som liknar vanliga fiskar har fungerat bäst för mig runt Umeå. En gröngul kan också vara bra att ha.

Mvh

Kommentera

När det gäller Buster Jerk så köper jag bara shallow. Kör sedan med Cwc's powerdots för att få dem helt svävande eller päronbly i beteslåset.

Gäller egentligen de flesta beten jag köper. Med ett par päronblyn och shallowriggade beten kommer man långt och kan fiska så bra som möjligt i de flesta situationer.

Kommentera

Ursprungligen postat av viktornordmark Visa inlägg
        Tjenare!

Har just införskaffat mig ett jerkspö med några tillhörande beten. Jag bor i lyckseletrakten och kommer förmodligen mest att fiska här i närheten. Det är både fiske från land samt fiske från båt som kommer att ske. Fiskar nästan uteslutande i umeälven och då det inte blir älven så blir det någon närliggande sjö. Såklart så är det gäddan jag är ute efter.

[FONT=Arial Black]Vilka beten skulle ni tipsa mig om?[/FONT]
        Har sett att det finns en uppsjö av olika beten då vissa är flytande, med svansar, stora jiggar etc. Kom med förslag på vad ni anser är bra beten eller vad ni kan tänka er skulle passa dessa förhållanden!

Tack på förhand.
        Hej Viktor Nordmark;

Du kan börja med BOMBER här http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm ...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 208 visningar
        1 gilla