Spinnare bra eller A*** - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnare bra eller A***

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnare bra eller A***

Hej alla,

Man får onekligen efter en tids fiske en "egen" uppfattning om saker och ting, jag har haft lite allergi mot just spinnare.

Efter att mer eller mindre ge bort alla mina spinnare så har jag nu köpt ett par igen, och nu kryper det i mig igen.

Just spinnare och flätlina känns som ett hittepå, jag kan bokstavligt talat se hur flätlinan tvinnar sig för varje vevtag jag tar.
    Detta till trots för att jag har fina BFT kullagrade beteslås samt en lekare på, är det bara så det är eller har ni någon annan uppfattning ?

Jag kör kanske två kast och inget mer då rädslan för att allt knyter sig blir för stor, enda som funkar är stora gäddspinnare men de mindre hujeeedamig

Använder ytters sällan spinnare pga upplever samma problem som du , men däremot kör jag endel med spinnerbaits & då har man inte det problemet .

Kommentera

Jag har aldrig märkt att det tvinnar sig. Finns det inte nån "anti-tvinn" pryl? Ser ut som en liten tafs tror jag.
      "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
      Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Spinnare är bra. Flätlinan har sina sidor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tooba Visa inlägg
          Jag har aldrig märkt att det tvinnar sig. Finns det inte nån "anti-tvinn" pryl? Ser ut som en liten tafs tror jag.
          Yes, sedan 100 år tillbaka så har man gjort en liten böj på dragtråden framför kroppen. Vips så har du uppfunnit en anti-twin Hur bra det det funkade minns jag inte, det va ju som sagt va 100 år sedan
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Spinnare är bra. Flätlinan har sina sidor.
            Känns som att du är ganska anti flätlina, eller jag har någonstans fått för mig att så är fallet

Jag gillar egenskaperna som flätlina har .... ända tills jag sitter i båten i 45 minuter och reder ut trassel

Kommentera

Flätlina for president!
              "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
              Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Testa Strike Pro's Attract Spinner Tail har fått mycket fisk på denna lilla 12g spinnare som är väldigt underupskattad och är väldigt billig att köpa samt har egenskaperna som ett spinnerbait att inte trassla lina.

Kommentera

Har tagit otaliga harrar på spinnare, och flätlina, och aldrig upplevt problem med lintvinning. Vist jag har kört med bra lekande, och små spinnare, kanske tvinnar linan mindre än stora giganter alla gäddspinnare.

Man får väl helt enkelt se till att spinnaren roterar medsols på hälften av kasten och motsols på andra hälften

Kommentera

Var ute ett par timmar och ul-fiskade vid några stenar ett par hundra meter från bryggan. Stenig botten som gör att jiggar gärna kilar fast. Så jag körde bara med ABU-reflex utan några problem med tvinnig av flätlinan. Vet inte hundra vad det är för lina eftersom den satt på när jag köpte rullen men tror det är Powerpro 0,10. Jodå, jag fick en tusenbroder och en cykelpumpformad gädda...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art