Nu är båttjuv jäklarna igång igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är båttjuv jäklarna igång igen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag blév av med ett helt ekipage för ett par år sedan.....en Yamarin 4700 Big fish med en yamaha 60 och en sprillans trailer.......och svinen på försäkringsbolaget vägrade ge mig mer än 60 tusen.....räckte knappast till att köpa ett likvärdigt ekipage....så jäkla tråkigt, för den båten ver en klockren fiskemaskin....

Det sorgligaste med det hela var att något halvår senare så "hittade" jag båten av en slump i en båthamn. Ringde då polisen och berättade hela historien....en trött polisman sa att dom skulle skicka en bil! Jag väntade vid båten i 2 timmar innan utan att polisen syntes till.....sen gav jag upp och fick med tunga steg gå ifrån min kära båt! Jag hade ju redan kvitterat ut försäkringspengarna, och polisen sket ju blankt i att försöka få fast tjuvarna!!

Tragiskt är ordet...

Kommentera

Säger som jag tror, klona Stalin och bygg upp "järnridån" igen!!! (för gott)
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

En kollega till mig tog 3 st. på bar gärning utanför Norrtälje för en vecka sen.
        Nu blir det rättegång och grejer. Iaf några som är borta från "scenen" ett tag !
        (Det var helt vanliga svenskar från Gävle, inga Öststatare eller så.)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman
          I natt stals tre båtar i centrala kalmar och en fjärde i igår natt
          den ena båten användes enbart för att ro motorerna från svinö in til pissviken där de sedan lastades på en bil.

enligt uppgifter försvan en 05:a mercurey 50hk, 05:a 4t 9,9hk samt en 05 2t 8hk tror jag att han sa.

mitt inne i stan där det bor människor runt omkring, upplysta områden, mycket trafik i cirkulation.. inte ett jäkla dugg hindrar dem och polisen verkar inte göra mycket åt saken

Dax att starta ett beväpnat medborgaar garde, rigga en kulspruta på min millitärbåt och lägga sig på vakt.... detta aär 5 motorn som jag känner till som de har sågat loss på svinö inom den närmsta månaden....

samt att jag hittade en båt iraffshagen för mindre än en månadsedan som saknade en 05:a 70hk 4t mercury

fan vad arg man blir !!!!

Jag kan meddela att det stod i tidningen idag att Polisen gripit 2 båttjuvar i Rafshagen i natt.Hoppas det är slut med detta nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 209 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art