Nytt Gös rekord - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Gös rekord

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt Gös rekord

Ny Svensk Rekordgös på 12530 gram!!!!!
    Leif Ivarsson från Grimstorp utanför Nässjö har för alltid skrivit in sig i svensk sportfiskehistoria. Leif fiskar så ofta han kan och helst vertikalt.

Idag var det en riktigt tjurig dag men ett sista eko frestade Leif att släppa jiggen en sista gång. Det resulterade i en gös på 97 cm, 66 i omkrets och hela 12530 gram. I båten vägde fisken någonstans mellan 12.7 och 12,8 i påse. Då tog Leif beslutet att behålla fisken. Valet var svårt men ett nytt svenskt rekord ville Leif dokumentera.

Betet var en Twin Teez i färgen Slime 8 tum.Fångstplats blir såsmåningom publicerad via sportfiskarna och storfiskregistret, förmodligen då som nytt Svenskt rekord!!! Stort grattis Leif! Vilken fisk!!!

//Jan O FishEco

Grattis, tråkigt att den inte fick gå tillbaka även om jag förstår varför han inte ville släppa den.

Jag förstår också varför han inte ville släppa tillbaks den. Vet inte vad jag själv skulle gjort dock.
    Stort grattis till Leif till det nya rekordet. Fint att det var en smålandsgös tagen av en smålänning

Kommentera

Grymt roligt!
      Kul att det inte var en "söndagsfiskare" som tog den!

Kommentera

Skämtar ni! Nu igen?
        Ska den där stackars Blom förlora "rekordet" mot en fisk som väger mindre? Skämt åsido, stort grattis!

Jösses.. Jag håller inte med om att den skulle bonkas. Blom var i för sig själv men han tyckte en bild och hans ord räckte. Det respekterar jag. Han visste att det inte skulle godkännas men ändå fick den simma tillbaka.
        "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
        Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
          Grymt roligt!
          Kul att det inte var en "söndagsfiskare" som tog den!
          Spelar det nån roll vem som får upp den?

Kommentera

Det var på tiden :-) Grattis!

Kommentera

så länge reglerna för just det vattnet är följda så får han väll göra precis va han vill me firren egentligen.

han får ett stort jävla grattis från mig iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                Ny Svensk Rekordgös på 12530 gram!!!!!
                Leif Ivarsson från Grimstorp utanför Nässjö har för alltid skrivit in sig i svensk sportfiskehistoria. Leif fiskar så ofta han kan och helst vertikalt.

Idag var det en riktigt tjurig dag men ett sista eko frestade Leif att släppa jiggen en sista gång. Det resulterade i en gös på 97 cm, 66 i omkrets och hela 12530 gram. I båten vägde fisken någonstans mellan 12.7 och 12,8 i påse. Då tog Leif beslutet att behålla fisken. Valet var svårt men ett nytt svenskt rekord ville Leif dokumentera.

Betet var en Twin Teez i färgen Slime 8 tum.Fångstplats blir såsmåningom publicerad via sportfiskarna och storfiskregistret, förmodligen då som nytt Svenskt rekord!!! Stort grattis Leif! Vilken fisk!!!

//Jan O FishEco

Grattis, tråkigt att den inte fick gå tillbaka även om jag förstår varför han inte ville släppa den.

Är det svenskt rekord? Eller kan det bli svenskt rekord? Rubriken säger ett, texten ett annat. Ungefär som Aftonbladet brukar göra
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Tooba Visa inlägg
                  Spelar det nån roll vem som får upp den?
                  Japp, det gör det enligt mig !
                  Jag ser mycket hellre att rekordfiskar fångas av någon som lägger mycket tid på sitt fiske än att någon random söndagsfiskare tar en rekordfisk från första närmaste brygga.

Jag går lite OT för att förklara mitt uttalande:
                  Jag har en kamrat som är en av Sveriges bäste Gäddfiskare med över 100st gäddor över 10kg.
                  Jag ser mycket hellre honom med ett svenskt rekord på Gädda än vilken söndags/semester/hobbyfiskare som helst !
                  Detta resonemang gäller såklart även på Gösen i tråden och alla andra Arter för den delen.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                    Japp, det gör det enligt mig !
                    Jag ser mycket hellre att rekordfiskar fångas av någon som lägger mycket tid på sitt fiske än att någon random söndagsfiskare tar en rekordfisk från första närmaste brygga.
                    Jag kan förstå dig till viss del även om jag unnar alla stor fisk. Någon som fått 100st på 10kg har fått känna på nåt som hobbyfiskaren (som mig själv) bara kan drömma om. Enda gången jag föredrar en sportfiskare att fånga en rekordfisk är när en nybörjare har bonkat en fin firre för att dom inte är bekanta med C&R:ens värde.

Jag menar inte att säga att din åsikt är fel för det kan min lika gärna va.
                    Men nu har vi fått det vi velat ha sagt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 140 visningar
                    0 gillar