Jag har en baby buster i färgen skitmört som, förutom att lura massor med gäddor, har en förmåga att försvinna och sedan komma tillbaka. Första gången var förra året, ett rejält bottennap och lite slit i linan gjorde att den gick av. Tro på f-n att jag hittade linstumpen flytande på ytan och lyckades bärga min buster...
Men det sjukaste hittills hände igår. Var ute och fiskade med en polare och krokade en gädda, när jag skulle lyfta den i båten så fick den ett tokryck och beteslåset small av och gäddan drog iväg med bustern i mungipan... MEN, en kort stund senare får polaren hugg, när gäddan kommer in till båten ser jag att det är samma fisk och min buster sitter kvar i mungipan på den!
Baby bustern går nu under namnet "bumerangen", den kommer liksom alltid tillbaka.
Ville bara dela med mig av denna smått osannolika historia om baby bustern. 
Men det sjukaste hittills hände igår. Var ute och fiskade med en polare och krokade en gädda, när jag skulle lyfta den i båten så fick den ett tokryck och beteslåset small av och gäddan drog iväg med bustern i mungipan... MEN, en kort stund senare får polaren hugg, när gäddan kommer in till båten ser jag att det är samma fisk och min buster sitter kvar i mungipan på den!
Baby bustern går nu under namnet "bumerangen", den kommer liksom alltid tillbaka.
Ville bara dela med mig av denna smått osannolika historia om baby bustern. 

Polaren går nu under smeknamnet Bärgaren....
Kommentera