Fiskekamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kör med en Canon Ixus 50, men 40 funkar säkerligen minst lika bra. Är kanonnöjd med den, men man blir lite nervig när man ska ta fram den i båten då den inte är vattensäker.

Kommentera

Minnkolta Dimage Z serien skulle jag satsa på. Kommer nog inte köpa en "vanlig" kamera nästa gång, utan det kmr bli en digital systemkamera eller liknande.

Det blir mycket lättare att ta bra kort, vilken inte precis är ngn nackdel ! Speciellt att rekomendera om man tycker det är kul att fota. Kankse inte det smidigaste men efter ett tag kmr du ångra dig.

Sedan det allra viktigaste ! Stirra dig INTE blind på mp ! Det är inte mängden utan kvaliten på dom som ger dig BRa bilder.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Minnkolta Dimage Z serien skulle jag satsa på. Kommer nog inte köpa en "vanlig" kamera nästa gång, utan det kmr bli en digital systemkamera eller liknande.

Det blir mycket lättare att ta bra kort, vilken inte precis är ngn nackdel ! Speciellt att rekomendera om man tycker det är kul att fota. Kankse inte det smidigaste men efter ett tag kmr du ångra dig.

Sedan det allra viktigaste ! Stirra dig INTE blind på mp ! Det är inte mängden utan kvaliten på dom som ger dig BRa bilder.

Kan bara instämma med flode! Kör med en digital systemkamera (Nikon D70) själv, och skulle aldrig kunna gå tillbaka till en kompakt. Har man bara ett hyggligt objektiv och ett lite större minneskort blir det mååånga fina fiskebilder.
        Kanske inte är ett alternativ för någon som inte har fotointresse i övrigt, men gillar man och fota så kan jag verkligen rekomendera denna. Köp till ett macro och du kan ta underbara närbilder på fiskarna.
        Nackdelen skulle väll för många kunna vara att den är lite stor, tycker dock jag är ett plus då den blir stabil och stadig i handen, samt att den kanske inte är så vattentålig (fast vilken kamera utan uv-hus är det?).

Kompaktkameror har jag inte kört med på ett tag så jag antar att det finns en hel del riktigt bra. Jag körde själv med ett par canon A70 och ngn annan modell. Fördelen med dessa är att man kan ställe en hel del inställningar så man inte alltid behöver köra på "auto" dvs med lite exprimenterande kan man få riktigt bra bilder. även fördel att vid fiske foto kunna "bursta" dvs ta många bilder snabbt i en serie. Att ha möjliheten att ta filmklipp med ljud och i ok kvallite är inte helt fel det heller.
        Senast ändrad av trashmasta; 2005-10-03, 13:19.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

köpte precis en panasonic fz-5, var först ute efter en dimage i z-serien men läste om denna i m3 där den fick bra betyg, jag fick ge 4155 med frakt å då ingick en väska och 256 i minne. kameran har 5mp och 12x zoom vilket ju är trevlig om man ska fota fåglar å så. är mycket nöjd med den hittils, ska se hur det blir när jag åker ut på sjön nästa gång.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 238 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art