Prao - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prao

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Prao

Jag ska praoa i mitten av vårterminen. Jag skulle vilja praoa på något ställe där jag kan utveckla mina fiskekunskaper. I första hand så ville jag praoa som fiskeguide, men ingen kunde ta emot mig. Har ni några bra tips var jag skulle kunna praoa och samtidigt utveckla mina fiskekunskaper? Ett alternativ som jag fått av en av guiderna var att proa på någon fiskecamp. Vet ni vilka fiskecamper det finns i Stockholm? Skulle bli väldigt glad om jag fick hjälp med denna svåra uppgift. /Silurus
    www.custombaits.se

Hehe jag skulle också vilja praoa hos ngn guide ngn helg! eller praoa som ölavsmakare eller massagekund..

Leta vidare på camper och butiker, vet dock inte om det finns ngn direkt fiskecamp i sthlm men kan såklart ha fel
    size does matters!

Kommentera

Jag praoade på Fiskarnas Redskapshandel, hur mycket utveckling av kunskaper det blev vet jag inte, fick mest sortera bly och hänga upp drag

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
        Jag praoade på Fiskarnas Redskapshandel, hur mycket utveckling av kunskaper det blev vet jag inte, fick mest sortera bly och hänga upp drag
        Det är just det, en fiskeafäär fungerar precis som ICA, det skall packas upp nya varor, och sedan skall dom ut i butiken. Kanske skitskoj i början och när man är 14år men att man utvecklar sitt fisket genom det kan ju disskuteras. Nu säger jag inte att det är det enda som händer i en sportfiskenutiken, men praoar du där är chansen stor att det är just det du får göra.
        sigpic

Kommentera

men gör man ett bra jobb och är en trevlig prick kan det leda vidare. med lite tur kan man kanske få fast- eller extrajobb där. då kan man förmodligen utveckla sitt fiske. men att praoa är att slava, och i 99 fall av 100 leder det inte vidare ett skit!
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
            men gör man ett bra jobb och är en trevlig prick kan det leda vidare. med lite tur kan man kanske få fast- eller extrajobb där. då kan man förmodligen utveckla sitt fiske. men att praoa är att slava, och i 99 fall av 100 leder det inte vidare ett skit!
            Jag sa aldrig att det var dåligt, bara skittråkigt. Sedan fick jag ju sommarjobb och helgjobb och det är/var mycket roligt. Det är ju aldrig fel med lite extra slantar i fickan när man är 16 heller.

Kommentera

Prao

Ett tips är fyrväpplingen, ligger 10 mil från stockholm.
              Där känner jag folk som haft prao var ifs ganska många år sedan. Men dom har 4 sjöar med regnbåge och tar kanske emot dig.. ifall man är prao där brukar man få ett rum och bo i också.. Vanliga uppgifter är väll hjälpa till med ösande av båtar plantera i fisk osv ...
              ifall man är prao där brukar man också få fiska gratis i valfria sjöar .. ;D
              Din låga ålder kanske är emot dig i denna fråga dock.. GL anyway!

Kommentera

Jag sa aldrig att det var dåligt, bara skittråkigt. Sedan fick jag ju sommarjobb och helgjobb och det är/var mycket roligt. Det är ju aldrig fel med lite extra slantar i fickan när man är 16 heller.
                Håller med, praon är kass. Men sommarjobbet man kan få efter blir betydlig roligare, speciellt om du får stå i butiken Att sedan jobba några dagar extra brukar inte vara några problem på våren då alla beställningar och nyheter kommer.
                sigpic

Kommentera

Hmm, måste väl ändå vara ganska tungt att jobba i en fiske affär och höra av alla andra hur bra fisket är just nu, skulle nog sluta ganska kvick och sticka iväg å firra , skulle nog hellre prya hos nån fiskeguid

Kommentera

jag har haft proa eller apu som det heter på gymmnasiet på många olika ställen och det är givande men det är ganska mycket slavgöra men får göra har varit på t.ex Albackens jakt och fiskecamp vid gimån, kultsjögården i saxnäs och olika buteriker om du är intresserad av dom här ställen kan jag fixa nummer och info om du är sugen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen