12,6kg gösen, rekordregistrerad! Hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

12,6kg gösen, rekordregistrerad! Hur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu när jag tänker efter tycker jag att om det nu är så att sportfiskaren vart kontaktad av de som håller i tävlingen tycker jag det är illa att döda glädjen för fiskaren. Däremot tycker jag tävlingsarrangörerna bör ta sig i kragen och göra det enda rätta och hålla sig till sina egna regler.

Kommentera

Bildlänk någon?
      Bara ett kast till..

Kommentera

testa sök på google "12,6kg gös", du kommer hitta :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
          Nu när jag tänker efter tycker jag att om det nu är så att sportfiskaren vart kontaktad av de som håller i tävlingen tycker jag det är illa att döda glädjen för fiskaren. Däremot tycker jag tävlingsarrangörerna bör ta sig i kragen och göra det enda rätta och hålla sig till sina egna regler.
          Eller så kanske det är läge att ändra reglerna om förutsättningarna är annorlunda än de var förr?

Kommentera

Jag kan tycka att det är ens skyldighet att ifrågasätta ett rekord som kan komma att bli ett svenskt officiellt rekord. Finns det tvivelaktigheter i omständigheterna och reglerna inte har följts så bör inte heller rekordet erkännas.

Jag tvivlar inte på att fisken är så stor som fiskaren påstår men reglerna är tydliga. All cred åt honom för att han inte slog ihjäl den för egen vinning. Det vet jag inte om jag hade gjort.

Hur som haver så ett stort grattis till fiskaren som fick äran att syna denna enorma gös!

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              reglerna...http://tavling.fiskejournalen.se/recordfisken/regler/

det enda man eventuellt skulle kunna ställa sig frågande till i reglerna, om tidigare uppgifter stämmer, är väl denna mening...

" Vägningen ska ske på stabilt underlag och ska styrkas av minst en vid vägningen närvarande person."
              Såvitt jag förstår kan ingen, enligt reglerna, vinna någon drömresa eftersom ett krav är att fångstmannen ska vara mantalsskriven i Sverige. Det finns det numera ingen som är.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Såvitt jag förstår kan ingen, enligt reglerna, vinna någon drömresa eftersom ett krav är att fångstmannen ska vara mantalsskriven i Sverige. Det finns det numera ingen som är.
                så riktigt....folkbokförd heter det nog i dag...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Är det ingen som fiskar?
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                    Min telefon går inte ställa på kant, vilket gäller rätt många telefonmodeller. Och är man då ensam så fungerar det inte att varken filma eller fotografera. Men det borde inte behövas. Att misstro någon är något man själv ska jobba med, inte tvinga andra att göra. För det är ens egen brist att misstro alla och då ska inte alla tvingas lida för det.

Fisken, för den som sett bilden, är enorm och kan mycket väl väga sagda 12,6 kg. Förstår inte hur någon kan tro att den inte väger vad fångstmannen säger, det är ju inte som Putins 22kg-gädda direkt.

Angående anmälan till Recordfisken/Drömresan så är det ju upp till Fiskejournalen eller hur. Vem är ni att lägga er i hur de sköter sin egen tävling? Och i så fall varför ta upp det här istället för att ta kontakt med Fiskejournalen och fråga varför fisken får vara med? Om den nu FÅR vara med, den är anmäld men det betyder väl inte att den är godkänd.
                    Ditt svar på min kommentar verkar utgå ifrån att jag har problem att lita på folk. Mitt förslag var att om man ska ha regler om bevisning så förefaller möjligheten att filma vara bättre än hur det är i dag? Och att mobilen inte går att ställa upp går att lösa genom en enkel mobilhållare för 50 spänn. Förefaller iaf smidigare än krav på vittne?

Edit. Kan ju påpeka att jag inte för en sekund tvivlar på gösens storlek utan jag ville lyfta ett förslag för att fortsättningsvis slippa dessa tråkiga och misstänkliggörande diskussioner. Därför jag började med att skriva "OT "
                    Senast ändrad av Gurchan; 2014-05-20, 11:36.
                    Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
                    sigpic
                    Skitfiske!

Kommentera

Ska jag vara helt ärlig låter de som folk är avundsjuka. Livet går för fan vidare, finns nog viktigare saker att bry sig om. De lär ni er kanske senare.

Gjorde han detta bara för resan så är de dåligt av honom, so what? Ska vi börja gnälla för allt dåligt folk gör så får man för fan ingen tid för nåt annat...

Att folk bryter regler händer hela tiden, inte fan låser jag in mig på toaletten o stor bölar för att någon kastade en apelsin i vanliga soptunnan när den självklart ska ner i kompostpåsen.
                      De är därför tävlingar suger snorre för folk som bara vill fiska o ha kul. Folk tar allt på för stort allvar nu för tiden.

De är lite som folk gråter när en gädda på 8kg inte går o utsätta igen, men skiter fullständigt i vad som händer med en öring på 8kg.

Skulle de varit någon som gick miste om rekordet pågrund av nån konstig anledning skulle ni bara blivit glada för er egen skull, inte skrivit *Oj, jätte synd* osv. Finns bara enstaka av dem människorna som kan se lycka igenom att andra okända människor lyckas med något dem inte lyckas med nu för tiden. Skäms på mänskligheten.

Skulle ni fått en gös på denna vikt, skulle de blivit ett jävla liv om något skulle sagt att de inte skulle räknas, de kan jag garantera till 100%.
                      Senast ändrad av Snöhäst; 2014-05-20, 11:50.
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 085 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art