Äntligen lite fart på gäddorna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen lite fart på gäddorna.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen lite fart på gäddorna.

Nu har jag slitit efter gädda i närmre 4 veckor... haft ett par snipor per tur och enstaka större men inget att snacka om.
    Men denna vecka Tisdag, Onsdag och Torsdag har jag och brorsan vart ut och fiskat fått bra med gädda varje dag med toppar på 9,0 och 8,8 .. Så tänkte bara säga till alla som haft det trögt med gäddfisket att nu dansar damerna i vikarna igen.

En liten fråga till er alla som fiskar mycket gädda hur vanligt upplever ni det med gädda på +10 i skärgården... Känns som jag har otur varje år kommer det upp flera gäddor på 9 kilo i båten men inte en enda över 10...

Jakten på 10+ arn fortsätter.

Det låter höra sig! Ska själv iväg till skärgården i de södra delarna i helgen och utmana madamerna.
    Jag kan inte annat än hålla med dig, PB på 9.1. Där jag fiskar verkar det svårt att gå över det. Men ska ge lite mer tid på hösten och våren nu, får hoppas på ändring. Bara ge det tid, så sitter 10:an där snart!! Good luck!

Kommentera

Härligt per, jag å micke ska ut i morrn å flötestrolla i viken så hoppas på något liknande!!!
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jag har också märkt att dom har blivit mer på hugget. Efter ett par bompass irad har jag nu fått som minst 6 gäddor mer tur med botten på 2.0kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 029 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art