mitt livs bästa gös fiske denna veckan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mitt livs bästa gös fiske denna veckan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mitt livs bästa gös fiske denna veckan

har varit ute och metat 5 dagar denna vecka och fått sammanlagt 19 gösar på 2 killar
    ingen under 3 och största på 8 , och ett gäng gäddor på mellan 2-6 kilo , nu är det dags att sluta när man e på topp
    Click image for larger version

Name:	10299581_10152346712303397_7700952050889320217_n.jpg
Views:	1
Size:	91,8 KB
ID:	1829866

här är en på 5,7

riktigt kul när det nappar!

Kommentera

Vad använder du för utrustning/metod när du metar efter gös? Jag är väldigt sugen på att börja meta och behöver alla tips jag kan få

Kommentera

Ursprungligen postat av Bossekong Visa inlägg
        Vad använder du för utrustning/metod när du metar efter gös? Jag är väldigt sugen på att börja meta och behöver alla tips jag kan få
        jag fiskar med ett glidflöte äpple-sänke och en fluorocarbon-taffs 0.45 mm och en mustard krok stl 6.
        fiskar med ul spön för att få så mycket känsla i fisket för gösen är ju inte den livligaste arten i våra vatten ,bete mört och nors

Kommentera

Ursprungligen postat av RF FISHING Visa inlägg
          jag fiskar med ett glidflöte äpple-sänke och en fluorocarbon-taffs 0.45 mm och en mustard krok stl 6.
          fiskar med ul spön för att få så mycket känsla i fisket för gösen är ju inte den livligaste arten i våra vatten ,bete mört och nors
          Hur kastar du tackel och bete med ett ul-spö? Mört och sänke väger väl åtminstone något hekto, det kastar man väl helst inte alls med ett ul-spö?

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Hur kastar du tackel och bete med ett ul-spö? Mört och sänke väger väl åtminstone något hekto, det kastar man väl helst inte alls med ett ul-spö?
            Frågan är väl vad han menar med UL.

Kommentera

jag fiskar med ett 10-30 g spö och en stor haspell till för att kunna veve in flötes stoppet
              fiskar med modell mindre flöte ungefär 8-12 g för att tappa vikt och även så små mörtar som möjligt och nors
              innan fiskade jag med en karp klinga men visst det var mycket lättare att hantera och kasta tacklet men när jag testade ul spöt så var jag fast , så mycket roligare att drilla fisk på det ,jo jag får hålla på ett tag men f*n vad roligt det är

Kommentera

Ursprungligen postat av RF FISHING Visa inlägg
                jag fiskar med ett 10-30 g spö och en stor haspell till för att kunna veve in flötes stoppet
                fiskar med modell mindre flöte ungefär 8-12 g för att tappa vikt och även så små mörtar som möjligt och nors
                innan fiskade jag med en karp klinga men visst det var mycket lättare att hantera och kasta tacklet men när jag testade ul spöt så var jag fast , så mycket roligare att drilla fisk på det ,jo jag får hålla på ett tag men f*n vad roligt det är
                Det där är per definition inte UL. Ultralight är mig veterligen i spannet 0~10g?

Kommentera

Ultralight är för mig när grejorna är lätta som fan, de är trots allt de det betyder.
                  Men sen finns där folk som använder det ordet när de snackar om borre grejor som är små spö, små rullar och tunnlina. Oftast såna spö vi krigare använder som tandpetare mellan huggen.

Har folk fiskat på havet hela sina liv med 300g+ beten och sen får ett skeddrag som väger runt 50g är de mer än lätt för dem.

I så fall borde flugfiske vara de "lättaste" som finns?
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 062 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art