Ingen aning vad dessa Beten är förnågot hjääälp =/ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen aning vad dessa Beten är förnågot hjääälp =/

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ingen aning vad dessa Beten är förnågot hjääälp =/

Tjena!
    Är rätt ny (både här och inom fisket) så jag har massa frågor! hoppas ni har tid/ork att hjälpa mig lite!

Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Fick min fars gamla fiskelåda med massa beten han inte visste vad de gjorde, de enda jag kände igen va de "silvriga" horngädde betena, de andra har jag ingen aning alls,
    Tror att man använder de 3e sista o nästsista bilderna till sill? Men som sagt jag vet inte riktigt!!!

På söndag hade vi tänkt o sticka till Vikhög vid Löddeköpinge. vad jag har förstått så kommer man förmodligen få massa horngädda, (mer vet jag inte har för mig de sa torsk också men jag vågar inte säga något).
    Ifall ni hade kunnat ge en kort förklaring till vad de olika beten är för något, så hade de suttit fint,
    annars så kan ni bara ge ett tips på vad ni tycker jag ska använda förnågot.

Ifall ni hade kunnat hjälpa till lite hade det varit underbart!

Med Vänliga Hälsningar
    Petrit

Wobblern är en hi-lo, dom nedersta som ser ut som bläckfiskar skulle jag gissa på är "flying lure" som såldes på tv-shop för massa år sen.

Kommentera

Wobblern ser iaf ut som en abu hi-lo o dragen till vänster ser ut som hd draget. Tror de dragen har fler namn.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jaa om jag ska vara helt ärlig så hänger jag inte riktigt med! haha

Men jag läste på lite om Wobblern o där stod det att de hade fångat gädda med den, kan man fånga något annat? vad tycker ni??
        Vad tycker ni om de andra betena? vad kan man använda dem?

De där silvriga har jag fått upp horngäddor med iaf. Mer vet jag inte!
        Vilka tycker ni jag borde använda för att få upp horngäddor/torsk/gädda?
        eller tycker ni jag borde kasta skiten o köpa allt nytt? haha

Kommentera

Abu hi-lo i de lite större storlekarna är kanon till gädda. De mindre funkar utmärkt till abborre. De silvriga är ju hd draget o funkar fint till horngädda o havsöring. Men går nog o få fler arter att hugga . Långkastande är dom iaf.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

De bruna bläckfisk liknande gummikropparna är Flying lure, de ska ha special skallar/krokar för att simma korrekt eller som de är tänkt. Nå skämt grej som TV-shop sålde förut.

Att åka iväg för att fiska med dessa beten du har är nog ingen höjdare så hade jag varit i din sits hade jag åtminstone köpt 2-5st drag /beten som butiken rekommenderar inför fisketuren.

Kommentera

Hahah aa tack för råden, ska nog kasta iväg de mesta o höra vad butiken rekommenderar så som Hasse sa!

Gillar att fassan har handlat på TV shop haha!!

Tack för hjälpen än en gång
              Skitfiske på er!

Petrit

Kommentera

Haha Flying Lure.....jag ska erkänna att jag själv var jävligt sugen på att slå till på dem när det begav sig..��
                <*)))>< <*)))>< <*)))><
                Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 022 visningar
                1 gilla