Gäddfeber ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfeber ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    MoSSE; VAKNA för fan Det är OLAGLIGT enligt SVENSK LAG att LADDA NER och LADDA UP. (Om jag inte minns fel sedan 1juli?)

Okej, han skrev inte det, men läser man mellan raderna förstår man tydligt att han menar det
    Korrekt, ny lag som trädde i kraft då.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Men inse att det till mångt o mycket är en "reklam-film" för Buster-jerk och de andra produkterna som de marknadsför. Tror dom drar in fett med pengar på deras produkter ändå så de förlorar nog inte många korvören på att folk laddar ned den. De som ville ha den har redan köpte den, precis som jag själv gjorde i julas...

Fast skulle jag jobba på skivbolag och filmbolag skulle jag oxå vara emot nedladdning och piratkopiering... O de gör jag ju ej så jag låter sunt förnuft råda.... Lev i nuet inte det förgångna!!!

Kommentera

precis vad jag tänkte säga, en reklamfilm... men en helt klart sevärd sådan
        size does matters!

Kommentera

Ursprungligen postat av magnus_isaksson
          Ungefär jämförbart agerande mot våra lokala fiskehandlare som man ju faktiskt struntar i helt när man hellre handlar på billiga internet-butiker.
          Tänk på den då...
          Vad vill du att jag ska tänka på?!

Jag handlar _alltid_ lokalt om det är möjligt och betalar gärna mer pengar för att köpa en produkt av en lokal återförsäljare. Detta gäller oavsett om det är fiskeprylar eller matprodukter. Skulle t.ex aldrig handla på Lidl då jag gillar att stödja de lokala producenterna och återförsäljarna. Det hoppas jag att alla som har möjlighet gör!

När det gäller haspel/spinnfiskeprylar handlar jag alltid lokalt här på Gotland. Utbudet av flugfiskeprylar är ytterst begränsat så därför är jag tvungen att handla sådant från "fastlandet".
          Senast ändrad av R.E; 2005-09-16, 19:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
            Vart tusan kan man få tag i filmen gäddfeber ? Är det något som har gått på tv eller är det en köpfilm ? Någon som har en ide var man kan komma över den ?

Tydligen så läser du väldigt illa..står inte i nånstans "VAR KAN JA KÖPA DEN"

Allt tjafs börja med att nån viss person tog hårt på att nån gav ett tips om nerladdning.

För det andra har jag hört att det är inte olagligt att LADDA NER..däremot är det olagligt att DELA MED SIG!
            Vad är straffet för brott mot upphovsrättslagen?
            - Maxstraffet är 2 års fängelse!

Är det värt att skaka galler i två år?

Har man inte råd att köpa ladda ner, har du gått ställt så tycker jag att man kan pröjjsa för sina filmer. Finns ingen anledning att gå miste om en bra film bara för att man inte kan betala.

Sen 250 för dvd och 199 för vhs hur förlegat är inte det? Det är betydligt dyrare att göra en vhs än dvd så man blir duktigt blåst på pengar.

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
              Vad är straffet för brott mot upphovsrättslagen?
              - Maxstraffet är 2 års fängelse!

Är det värt att skaka galler i två år?

Har man inte råd att köpa ladda ner, har du gått ställt så tycker jag att man kan pröjjsa för sina filmer. Finns ingen anledning att gå miste om en bra film bara för att man inte kan betala.

Sen 250 för dvd och 199 för vhs hur förlegat är inte det? Det är betydligt dyrare att göra en vhs än dvd så man blir duktigt blåst på pengar.
              DVD;n kostar 189kr på OF har jag sett i deras nyhetsmail...

För det andra, finns ingen risk att skaka galler då "antipiratbyrån" inte har någon rätt att sätta dit dig, brott mot personuppgiftslagen. Än så länge iaf...
              (Men fortfarade lika olagligt för det)

Måste bara påpeka att jag laddar ner friskt (så att folk inte tror man är sjuk).

Och nej, det ger inte dubbla budskap
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
                Ice hacker läs vad ja skrev och säg om jag har fel eller inte...sen om du vill försvara din fiskesnack kompis, fine
                Ja det var ju det jag gjorde!!! Läste dina inlägg alltså.

Och enligt dej så är det ju ok att sno om varans värde är litet eller om risken för upptäckt är obefintlig.
                (själv tycker jag det är värre att stjäla en båtmotor från en båt än att ladda ner en film på internet.)

Jag känner inter Utter 72 men jag tycker hans(hennes?) "tänk" är helt ok.
                Ja jag försvarar gladeligen ärlighet. Det har jag inga som helst problem med!
                Buster L och jag är polare!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 132 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art