Fullt normalt beteende när man glömt håven hemma.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var går skillnaden mellan fiskefantast och fiskemissbrukare?
Collapse
X
-
Lev för din hobby! Ha kul och njut!
Men det finns dock skillnad mellan fiskefantast och fiskemissbrukare.
Djur, natur och spänning. Känsla. En ljuv sommarkväll med aborren.
Det är skönt, avslappnade och spännande. Du är på jakt efter ett koppel fina matfiskar att pryda din middag med, kanske efter ett nytt personbästa, eller bara för att ha en skön dag vid vattnet.
Fiske är något som tar dig bort från stressen och det alldagliga livet några timmar, för att andas ut.
Ute vid fiskevattnen träffas man ibland av personer som är alldeles besatta av sin fiskevurm. De betraktar det nog nära av livets högsta mening.
De blir lyckliga av att fiska. Avreagerade.
Är det sant, som någon lär ha påpekat, att sportfiske är en flykt från vardagen och bekymmren, har iallafall dessa människor hittat en perfekt lösning på sina problem.
Själv tycker jag väll också, att en fisketur ter sig särskilt lockande, när man pumpat ut sig på sina alldagliga problem och vanor.
Det vi söker i fisket är upplevelsen och avkopplingen, det kan vi väll alla hålla med om. Du är en fiskefantast.
Men det finns dessa fiskare, som menar att fiske är att endast fånga fisk och inget annat, ju mera och ju större ju bättre.
Sedan fiskar de så mycket och med så effektiva metoder som möjligt tills de en dag upptäcker att de inte tillfredställs längre.
Kanske går de in för att fånga så stora, "ärofulla", och svårfångade fiskar som möjligt, lax, storöring, gammelgäddan, haj och tonfisk. Fisken ska tas så ädelt som möjligt, helst med fluga.
Men till sist tröttnar de även på detta, blott kapitel som ger mättnad vartefter de uppnåtts. På detta stadium pratar de lärde om den "mognade fiskaren". Du har helt enkelt blivit fiskemissbrukare.
Nej, upplevelsen ligger lika mycket i omväxlingen, miljön, mångfalden, och de automatiska studierna av den breda fiskfaunan.Senast ändrad av Syn; 2005-09-14, 18:01.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ScoofieldVa faan e´de här för snack???? ditt hjärta klappar för världens bästa tjej!!!!
LÅT MIN FRU VARA I FRED!!!
;-)
Du har en riktigt fin fru må jag säga.
Vi kan ju träffas alla tre någon dag, vad säger du om det...sigpic
Kommentera
-
Erkänner (fiskemissbruk)
Måste erkänna att jag varit fiskemissbrukare. Hade bara fiske i huvudet jämt förut. Körde upp bensin på alla fiskeplatser som skulle testas. Månadsräkningarna låg på 5-6000 kr i bara bensin. Tantens lön rök där med. Insåg att nåt var fel när jag gick i sömnen med en inbillad isbill stakandes fram. Och mumlande att isen var svag. Sedan sittandes på toa pimpelfiskande. Tanten berättade dan efter om mitt sömngående. Var detta pimpeltävlande lör-sön som blev lite av droppen. Fast inte blev det direkt mindre av tävlande och jagandes. Utom när tanten till slut sa stopp på pengarullandet. Delad ekonomi vart det av det hela. Visst fick jag ut massor av spänning och erfarenhet om massa vatten. Så visst kan man tycka att man var galen. Men brinner man för nåt, blir man fartblind. Och det pågick under minst 15 år. Nu blir det inte lika farligt. Utan bara fiske nästan varje dag. Jobbar ju halvtid. Men snart är det ju slut på sommartiden. Så då blir det att terra grabbarna på sportfiskebutikerna i stället. Eller jag LP-skivor och CD-skivor som surrogat.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Jag mår bra när jag har köpt lite nya grejjer. Fast sen kan det dröja innan dom blir använda men man vill ju ha nå nytt med sej när man åker i väg
Man kör ju med det som man vet funkar. Tror nog att jag ligger på gränsen heheEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SturgeonJag lovar, hon sa att hon inte var gift. Däremot sa hon att hon var ihop med ett riktigt svin som inte alls kunde uppfylla hennes krav i livet.
Du har en riktigt fin fru må jag säga.
Vi kan ju träffas alla tre någon dag, vad säger du om det...
märkligt! till mig sa hon att hon förvisso var ihop med ett svin, men att hon träffade en snubbe på sidan om som inte alls kunde uppfylla hennes krav i livet.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQmärkligt! till mig sa hon att hon förvisso var ihop med ett svin, men att hon träffade en snubbe på sidan om som inte alls kunde uppfylla hennes krav i livet.Senast ändrad av Sturgeon; 2005-09-14, 20:37.sigpic
Kommentera
-
cath
Jag kan bli väldigt frustrerad om jag inte kommer i väg ett par gånger i veckan .
Nu har mina fiskungar tappat intresset ….går inte att muta dem längre *suck*
Finns det bara ett alternativ kvar att skaffa en helylle kille som kan vara barnvakt när jag sticker iväg …sen är det ju träningen också …..
Frågan är …har man tid med familj , jobb och hobby ….eller ska man förtids pensionera sig….
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|