Jag tyckte det här var lite roligt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny revolutionerande teknik, jovisst
Collapse
X
-
Det kan bli lite lustigt ibland....
Men samtidigt är det viktigt att tänka på att det faktiskt finns folk där ute som inte alls har samma inblick i fisket som vi fiskenördar har.
För några veckor sedan hade jag en het debatt på vårt lokala FVO:s årsmöte ang. just ismete.
De jämställer ismete med angeldonsfiske, utan att veta hur utrustningen till ismete ser ut och hur det bedrivs. Angeldon är enligt reglerna räknade som fasta redskap och därför får man alltså inte ismeta på det vanliga fiskekortet.
Detta ansåg jag vara fel men blev tyvärr nedröstad.
Den här gången......
//Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tre S Visa inläggDet kan bli lite lustigt ibland....
Men samtidigt är det viktigt att tänka på att det faktiskt finns folk där ute som inte alls har samma inblick i fisket som vi fiskenördar har.
För några veckor sedan hade jag en het debatt på vårt lokala FVO:s årsmöte ang. just ismete.
De jämställer ismete med angeldonsfiske, utan att veta hur utrustningen till ismete ser ut och hur det bedrivs. Angeldon är enligt reglerna räknade som fasta redskap och därför får man alltså inte ismeta på det vanliga fiskekortet.
Den här gången......
//Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggAtt den icke fiskande allmänheten inte har koll kan man förstå, men om man har som yrke att skriva om saker och ting(eller översätta) så är det väl inte för mycket begärt att ta reda på åtminstone basfakta.
Men att man många gånger önskar bättre baskunskaper håller jag fullständigt med om!
//Micke
Kommentera
-
Trodde den skulle vara publicerad 19 hundraaaaaa... Men icke"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tre S Visa inläggDet kan bli lite lustigt ibland....
Den här gången......
//Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag tycker även att artikeln är förtäckt reklam för just det ismetesystem som nämns.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 131 visningar
1 gilla
|