ÅKer till Thailand. Vilken utrustning ska jag ha med ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ÅKer till Thailand. Vilken utrustning ska jag ha med ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska oxå till Thailand, fast över nyår. Till Koh Lanta, några timmar från Krabi.

Är det fritt fram att bara ställa sig på stranden och svinga spöt och/eller hyra en båt och åka ut med eller behöver man någon form av fiskekort eller licens eller så? Var kan man köpa det i så fall? Går det att lösa via webben innan man åker?

Tror ni det är idé att ta med ett flugspö i klass 6/7 och några stora färgglada flugor/poppers? Annars får det bli haspel. Funderar på att köpa ett teleskop så man kan få med det utan några problem. Nån som har ett teleskop de är nöjda med?

Kommentera

Fan skulle ni ta upp fiske i Thailand för!! Ska ju dit om 2 veckor, paus från fisket =)

Finns det inga fisketurer där man kan låna spön?

Har varit i Thailand en gång innan... Fann dock ingen fiskeaffär??? Var hittar ni dom någonstans

Kommentera

fan du ska ju ge dig på o meta mal eller feting karp för helsike!!
        (=

Kommentera

Richtermo här på FS har ju varit i Thailand och fiskat... Hör med honom. Kolla även in hans bilder
          [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Klart att ta med spöet.

Fick klartäcken att ta med mitt jerkspö på planet. Dock var jag tvungen att cheka in det och det var på egen risk fall det gick sönder.

Det är bara till att tuta och köra med andra ord.
            www.rixman.se
            http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
            http://www.miekofishing.se

Kommentera

Åk dit med öppna sinnen och låt er inspereras utav de lokala förmågorna.
              Det finnas hur mycket guider som helst som vill göra din dag till den bästa.
              Det finns dock ett stort utrymme vad det gäller prisena på guide turer.
              Gör upp i förväg och locka gärna guiden med en bonus om det blir bra utdelning.
              När jag var där/Phuket för ett år sedan fick vi en Tona och en Sailfish
              Vi hade prutat hårt på priset för att sedan locka med provision ocm vi fick "BIG FISH".....han fick provision...

Det finns även mycket bra lokala fiskebutiker långt ifrån turistfällorna. Hitta dom!

Kommentera

Ursprungligen postat av Concreate
                Åk dit med öppna sinnen och låt er inspereras utav de lokala förmågorna.
                Det finns dock ett stort utrymme vad det gäller prisena på guide turer.
                Gör upp i förväg och locka gärna guiden med en bonus om det blir bra utdelning.
                När jag var där/Phuket för ett år sedan fick vi en Tona och en Sailfish
                Vi hade prutat hårt på priset för att sedan locka med provision ocm vi fick "BIG FISH".....han fick provision...

Det finns även mycket bra lokala fiskebutiker långt ifrån turistfällorna. Hitta dom!

Finns det några fiskebutiker i Karon eller i närheten ???

Funderar på att testa några buster jerks där ner och någon pigg, sen får man väll dra med lite jiggar och en del "vanliga voblers"

Skriv en topp tio lista på de drag som du skulle ha med dig , utgå ifrån att jag kommer ha med ett jerkspö..
                www.rixman.se
                http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
                http://www.miekofishing.se

Kommentera

bulldawg, nilsmaster
                  bulldawg är säkert bra i havet där, borde finnas grymt coola rovfiskar. lova att fota om de blir nåt
                  /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Concreate

Såg inte en enda fiskeaffär sist... Men letade inte så jättemycket heller... Har du något tips om fiskeaffär när phuket / krabi?

Har du tips på en guide.... finns det hemsidor för sådant och vad betalade ni?

Jag tänker bara åka dit och ta en "all included tur" Där man får låna spö etc... Hörde dock från några kamrater att man inte ens fick göra mothugget... Dom gjorde motthugg... sedan fick man veva in fisken typ.. :/

Kommentera

Jag åker till thailand på fredag 18/11.

Jag tänkte inte ta med mig utrustning.
                      Man lär väl kunna låna/hyra/löpa för big game fisket eller?

Samt vet ni några bra guider?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 070 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art