Napp & Nytt försvinner... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp & Nytt försvinner...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tragiskt!

Klart man bryr sig! Napp och Nytt var ju en "bibel" som någon sa, och man såg fram emot den varje år, det var ett tecken på att fiskesäsongen närmade sig och man skulle få se de senaste nyheterna innan man plockade fram fiskegrejerna. Och det fanns en del intressanta artiklar med, åtminstone tidigare. Och det som jag kollade in först varje år var guldrullevinnarna och deras fångster, lika spännande varje gång.

Inget fel i att man har samma sortiment i hela Europa (har aldrig förstått varför man inte haft det förut?), men ska man ta bort katalogerna helt eller ersätts de av någon annan katalog? Om det inte kommer någon alls, hur har de tänkt marknadsföra sina produkter då? De har ju inte ens en webbsajt vad jag vet...
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Stuga i Jormvattnet

Klart det är lite tråkigt när en klassiker försvinner såhär, men jag läser den inte numera... var för 10-15år sen jag läste en sist!

Jag minns när jag började fiska, den sommaren befann vi oss uppe i jormvattnet för lite röding o öringsfiske! Jag samlade på napp å nytt då, och i stugan som vi hyrde fanns det flera exemplar som var ganska gamla, tidigt 70-tal och ännu tidigare också tror jag! jag snodde såklart med mig ett antal av dessa:=)

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
        - Om det inte kommer någon alls, hur har de tänkt marknadsföra sina produkter då? De har ju inte ens en webbsajt vad jag vet...
        "...mycket större bredd när det gäller till exempel meteutrustning, säger Olle Lidesjö."

Nu tror jag att jag fattar galoppen;
        Olle och hans kompisar skall ge sig ut och meta efter oss, med levande beten får vi hoppas, och eftersom vi sportfiskare till 95% består av hetrosexuella män, skall det bli intressant att se hur kampanjen läggs upp.
        www.utreel.com

Kommentera

Ett par sidor Napp & Nytt till natten har alltid varit bra för min sömn... och mitt habegär. Men det jag velat ha har inte min plånbok kunnat betala för.

Fast är det något jag retat mig mycket på så är det den inkompetenta reklambyrå, vilken töntar till texterna i Napp och Nytt. Har de ingen fiskekunnig person bland personalen och vad värre är, har ABU ingen fiskekunnig person alls till hands att korrekturläsa innehållet innan de godkänner att katalogen går i tryck? Är det bara kostnaden för katalogen som intresserar dem och inte dess innehåll?

Kommer trots allt att sakna N&N. De andra katalogerna väcker inget gensvar på någon punkt! Men jag skaffar dem också för att se om det kommer något intressant från de andra företagen. Men jag väntar förgäves ...
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ärligt talat!

Det var bra många år sedan N&N var någonting att ha. Visst har jag också fått min uppväxt förgylld av att lusläsa N&N på kvällarna.
            Men sanningen är väl att de unga som växer upp nu inte precis har någon brist på information om nya fiskeprylar.

Tiden har helt enkelt sprungit förbi N&N!

Jag tycker att vi ska tacka ABU för de år som de förgyllt vår fiskevardag och på samma gång önska dem lycka till med grävandet, av sin egen grav. För det är precis vad de sysslat med de senaste åren. Vad händer? Hur kan ett så inarbetat varumärke tappa så mycket på så kort tid?

Nej, Tack för er tid:

ABU
            Televerket
            Posten
            Systembolaget
            OKEJ
            VOLVO
            OSV OSV OSV

Kommentera

N&N är bra för nybörjare.

Jag minns när jag först började fiska på allvar, då var Napp och nytt något som passade mig väldigt bra. I katalogen kunde man läsa om drag (som då var det som passade mitt intresse och min ekonomi bäst). Man kunde läsa och se drag som skulle passa ens fiske och sedan var det ofta ganska lätt att få tag på dessa.
              Idag vill jag alltid se vilka nyheter som finns bland ambassadeurerna när jag får tag på en ny katalog.

Kommentera

Kommer speciellt ihåg fiskeskolorna dom hade i N&N i varje nummer. T.ex. fiskeskolan för gädda & gös läste jag säkert 50ggr i 12-13 års åldern, kunde den utan och innan.

Men det var ju ett bra sätt att lära sig på då man varken hade sportfisketidningar, internet eller någon som kunde lära en.

Kommentera

Napp & Nytt försvinner...INTE!! Den återuppstår tydligen redan i april i år enligt Fiske-Feber. Känns bra, tycker jag.

Senast ändrad av Salvenius; 2006-03-12, 13:21.

Kommentera

Salvenius, ungefär som när Coca-Cola classic skulle läggas ner på 1980-talet,
                    drack någon smörja en gång som skulle vara ersättning. Jodå, efter ett par månader så gjorde dom ett lappkast och Coca-Cola classic fick vara kvar, smart marknadsföring.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                      Salvenius, ungefär som när Coca-Cola classic skulle läggas ner på 1980-talet,
                      drack någon smörja en gång som skulle vara ersättning. Jodå, efter ett par månader så gjorde dom ett lappkast och Coca-Cola classic fick vara kvar, smart marknadsföring.
                      Kommer ihåg det, Alessandro, liknelsen känns relevant. Hoppas Napp & Nytt blir kvar lika länge som Coca-Cola Classic, dvs tills vidare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 021 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art