Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Napp & Nytt försvinner...
Collapse
X
-
Napp & Nytt försvinner...
Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningarTaggar: Ingen
-
Oh my...
"- Purefishing har fram till i år haft ett specifikt nordiskt sortiment. Men nu har företaget beslutat sig för att erbjuda samma sortiment i hela Europa. Det innebär att vi kommer att få mycket större bredd när det gäller till exempel meteutrustning, säger Olle Lidesjö."
Så Pure Fishings breddning inom "metet" skall alltså motivera nedläggningen av deras främsta och skarpaste budbärare???
Det slutliga beviset för att de som leder bolaget har glömt hur man gör upp eld (om de nu någonsin vetat det).
- Hur många av oss har inte sedan barnsben läst Napp och Nytt och ömsom drömt om nya grunkor och fångster och försökt känna igen sig själv bland bilderna?
Tråkigt, riktigt tråkigt, frågan är om man inte skulle skriva ett litet brev...
Kommentera
-
P A
Det fans en tid när napp Och Nytt verkligen var bibeln för svenska sportfiskare. För mig tog den tiden slut redan i slutet av 70-talet/början av åttitalet när själva atmosfären i NN liksom dog i samma veva som Göte Borgström dog och ABU såldes.
Så för mig personligen spelar det faktiskt ingen roll om det finns en Napp o Nytt eller inte.
Och handen på hjärtat..Hur många läser Napp o Nytt och köper sedan det som finns i den..? Inte många i realiteten..Mer än möjligtvis Svensson-fiskaren. Men Svensson kommer snabbt glömma att det en gång fanns en skrift som hette Napp o Nytt. Och stora delar av sortimentet är ju faktiskt rätt svagt för "proffsen". Även utomlands i många fall. Och varför skulle ABU ge ut en katalog för bara Sverige utan att få något tillbaka..??
Vi lever i en "global värld" idag..Många brukar prata om detta när de köper på postorder från hela världen och någon lokal handlare grymtar om illojalitet o.s.v.. Och i en global värld, finns faktiskt inte plats för små lokala yttringar typ Napp o Nytt. Det är bara så det är. Det är rent ekonomiskt vansinne att fortsätta med Napp o Nytt lokalt som inte genererar något affärsmässigt.
Så ABU-s strategi om ett gemensamt Europaprogram är fullt logiskt och bara ett naturligt steg i det stora sammanhanget.
Traditionen? Visst..Men varför skulle traditionen gälla för just Napp o Nytt när de som nu blir trumpna över NoN-s nedläggning, annars högljutt brukar slå ett slag för nyheter och förändringar..?!
R.I.P Napp o Nytt..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P ADet fans en tid när napp Och Nytt verkligen var bibeln för svenska sportfiskare. För mig tog den tiden slut redan i slutet av 70-talet/början av åttitalet när själva atmosfären i NN liksom dog i samma veva som Göte Borgström dog och ABU såldes.
Så för mig personligen spelar det faktiskt ingen roll om det finns en Napp o Nytt eller inte.
Och handen på hjärtat..Hur många läser Napp o Nytt och köper sedan det som finns i den..? Inte många i realiteten..Mer än möjligtvis Svensson-fiskaren. Men Svensson kommer snabbt glömma att det en gång fanns en skrift som hette Napp o Nytt. Och stora delar av sortimentet är ju faktiskt rätt svagt för "proffsen". Även utomlands i många fall. Och varför skulle ABU ge ut en katalog för bara Sverige utan att få något tillbaka..??
Vi lever i en "global värld" idag..Många brukar prata om detta när de köper på postorder från hela världen och någon lokal handlare grymtar om illojalitet o.s.v.. Och i en global värld, finns faktiskt inte plats för små lokala yttringar typ Napp o Nytt. Det är bara så det är. Det är rent ekonomiskt vansinne att fortsätta med Napp o Nytt lokalt som inte genererar något affärsmässigt.
Så ABU-s strategi om ett gemensamt Europaprogram är fullt logiskt och bara ett naturligt steg i det stora sammanhanget.
Traditionen? Visst..Men varför skulle traditionen gälla för just Napp o Nytt när de som nu blir trumpna över NoN-s nedläggning, annars högljutt brukar slå ett slag för nyheter och förändringar..?!
R.I.P Napp o Nytt..
Jag med även om jag i min konservatism föredrar 70tals-stuket med bilder på en glad indier som fångat 2kg gäddor i Finland.
Kommentera
-
Hi Hi Hi!!!
åsunden och FRB! läs och begrunda PA´s djupsinniga och anmärkningsvärt klarsynta analys!!!
"Och handen på hjärtat..Hur många läser Napp o Nytt och köper sedan det som finns i den..? Inte många i realiteten..Mer än möjligtvis Svensson-fiskaren."achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Tragiskt. En viktig ingrediens i sentimentalfisket försvinner. Min snart anländande avkomma har just fått ytterliggare kapitel i pappas "fisket var så mycket bättre förr"...
Fan, inte lätt att vara svensk längre (läs: köra Volvo och fiska med Abu), företagens själ har länge varit utsåld och nu börjar de riktiga konsekvenserna synas. Kommer att gråta blod när man nu tvingas läsa om Toby och Hi-Lo på engelska med klatschiga underrubriker som vilken Loopkatalog som helst.
Jag vill gå och lägga mig i fosterställning ett tag...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 014 visningar
1 gilla
|