Abborre 600+ Mälaren!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre 600+ Mälaren!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trevligt

Det lät trevligt det där med havsöringen, roligt att du vill slå ett slag för mötet mellan fisk och människa. Tråkigt att det belv på denna tråd men du fick iaf rätt publik :-) Hoppas du får fler drömfiskar!

Mvh Johan
    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
      Fast om man inte vill väga så är det ingen som tvingar en. Räcker ju att väga de fiskar som betyder något för en. Blir lite upprörd när någon fått gäddor på 10,2 7,43 6,98 5,21 4,22 3,1 2,4 på en dag.. Varför väga fler än den eller de största?!
      Antagligen betyder de gäddorna något för personen ifråga...Sen om det verkligen är nödvändigt kan man ju diskutera. Men en 2,4 kilos gädda tar antagligen inte heller någon skada av vägningen så det är nog inte så mycket att bli upprörd över...

Kommentera

Är det här en utveckling av C&R"hysterin"?
        Nu får man inte väga fiskarna heller... ;-D
        There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Är det här en utveckling av C&R"hysterin"?
          Nej.
          Har ingen berättat för dig att det inte hänger på storleken
          Ut och fiska nu och dra upp och mät och väg och kom tillbaks med en saftig fiskehistoria

Kommentera

Ursprungligen postat av Fishmaster 2000
            Om killar framhäver ”något” har dom storleks komplex då ? låter som diskussionerna i tjej gänget .
            Vet du , sätt dig ner och andas lite och ta det lugnt och försök att förstår en liten del av sport_ fisket istället .Du kanske springer i väg och köper en våg själv ? Döm inte andra som inte går i dina fotspår !
            Hur skall man annars måla ut en bild av fisken ? längd ,vikt och foto säger en del eller hur ?
            Fortsätt väga , det är jätte kul att läsa hur stora fiskar ni fått.

Ps
            Hm,vakuumpump har man det till fisket ?*L*

Jag är tyvärr inte insatt i hur diskussionerna i tjejgänget som du umgås i brukar låta.
            Ett bra sätt som jag brukar använda mig av när jag fått stor fisk är att jag tar en bild och sedan låter fisken gå tillbaka.
            Annars av bara nyfikenhet, vem ska du visa dina data om fiskar du fångat för och vem bryr sig? Fiske är för mig någonting mellan mig och naturen. Om jag vill berätta för någon om fiskar jag fått så känner jag inte att jag behöver ha "bevis" som backar upp min story.
            Vad gäller att rent forskarmässigt följa hur fiskar i en sjö mår och utvecklas är en helt annan sak. Någonting som sportfiskare i väldigt liten utsträckning sysslar med. Låt de som har detta som yrke sköta provfisket i våra sjöar.

Självklart har mina inlägg varit med glimten i ögat och nej, jag tror inte alla som väger sina rekordfiskar har komplex. Jag ville bara slå ett slag för ett fiske utan prestige, ett fiske som för mig är mer på naturens vilkor.
            Ett fiske där ett bompass inte behöver vara ett stort nederlag.

Tidigare har jag haft våg och även använt denna flitigt men för fyra år sedan fick jag en havsöring. En havsöring som var stor, utan tvekan min största som jag fått. Jag var ensam när jag fiskade, vädret var perfekt och kolckan var mycket. När jag såg fisken ligga framför mig i vattnet helt stilla insåg jag att detta var en riktig drömfisk!
            Det kändes fel eller snarare respektlöst att börja slita upp denna fisk för att mäta, väga och fotografera. Så jag lossade kroken och håll i fisken en kort stund och sedan simmade den iväg.

Känslan som jag fick efter det var helt obeskrivlig. det dröjde säkert en vecka innan jag berättade om fisken för någon. Det var som om någonting övernaturligt hade hänt.
            sedan dess har jag lämnat vågen hemma och mitt fiske har förändrats mycket.

Jag ber om ursäkt om jag upprört någon av er!

Skitfiske på er![/QUOTE]

Underbart berättat om din stora havsöring!!! och jag tror faktiskt att jag förstår vad du menar när du beskriver känslan:-) lät som en riktig "människa och naturen upplevelse" keep up the good work:-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 077 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art