Abborre 600+ Mälaren!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre 600+ Mälaren!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre 600+ Mälaren!!!

Fisket i mälaren var givande i helgen , spinnfiske med UL spö gav flickvännen en Abborre på 600+ vägd på okrönt våg tyvärr. Flera fina borrar togs under dagen. Själv fick man nöja sig med EN fjuttig 200.....satt och tjurade med flötet guppandes i vinden....svårt att få tag i betesfisk men det gick tillslut och med det kom nappen på metet.....Så storstryk fick jag! Nu är det fiske sju dagar i rad som gäller!!! å jag ska köpa en krönt våg pronto!!!

Abboren togs på.....öööh....Bluefox...silver klocka med röd sked har jag för mig...mummel mummel...kärringar på sjön.......

Vi ses!
    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Ursprungligen postat av Flötet
    Fisket i mälaren var givande i helgen , spinnfiske med UL spö gav flickvännen en Abborre på 600+ vägd på okrönt våg tyvärr. Flera fina borrar togs under dagen. Själv fick man nöja sig med EN fjuttig 200.....satt och tjurade med flötet guppandes i vinden....svårt att få tag i betesfisk men det gick tillslut och med det kom nappen på metet.....Så storstryk fick jag! Nu är det fiske sju dagar i rad som gäller!!! å jag ska köpa en krönt våg pronto!!!

Abboren togs på.....öööh....Bluefox...silver klocka med röd sked har jag för mig...mummel mummel...kärringar på sjön.......

Vi ses!
    Har jag fått allting om bakfoten nu eller kostar inte en krönt våg runt 20000 nånting. Men kul att fisket är bra, lycka till!

Kommentera

20.000

öööh....Nej det tror jag inte....det finns väl mindre modeller som kostar plutte lite...iaf om man gämför med 20.000....eller har jag fått allt om bakfoten nu???

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!
      Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

öööh....Nej det tror jag inte....det finns väl mindre modeller som kostar plutte lite...iaf om man gämför med 20.000....eller har jag fått allt om bakfoten nu???

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!
        Han har rätt dom kostar, men kanske inte 20000, dock tror jag inte en våg får flyttas från den platsen den kräntes på heller? Har för mig det var en liv ang. att det på en macken i antorpa vägde 3g mer än ICA bredvid eller ngt sådant. (Har inte en aning om hur det ser ut, svar nej.) Och hur det hade gått till m.m..

Dock tror jag han syftar på t.ex. en Super Samson som är ->kalibrerad<- , man kan gärna kalibrera den själv gentemot en krönt våg på ICA, Posten eller Statoil m.fl. för att vara på säkra sidan. Tyvärr blir den dock aldrig krönt (men det behövs nog inte.)

Grattis till gumman, man gläds med andra när man fiskar, man blir inte avis. (Kanske bara lite )
        sigpic

Kommentera

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!
          Någon krönt våg är inte aktuell att släpa med sig i båten, däremot kan man köpa en våg som godkänns av Sportfiskarnas storfiskregister. Exempelvis en Supersamson eller någon schysst digitalvåg. Skulle tro att det är sökbart på forumet för att se vad som är bäst.

Kommentera

Inte digital!

Ursprungligen postat av KG?
            Någon krönt våg är inte aktuell att släpa med sig i båten, däremot kan man köpa en våg som godkänns av Sportfiskarnas storfiskregister. Exempelvis en Supersamson eller någon schysst digitalvåg. Skulle tro att det är sökbart på forumet för att se vad som är bäst.
            Skippa digitala vågar. Dessa är en risk. När du som mest behöver den kan den ha lagt av. Själv har jag bytt från Rapala digital. till Supersamson

Kommentera

Viktigaste av allt är att du aldrig ens tänker tanken att köpa en Rapala Digital. Det var det största skämtet jag varit med om. Jävla skitvåg.
              Jag kör själv med Super Samson 1kg, 2kg, 5kg, 10kg, 15kg och 25kg
              Funderar dock på den digitala varianten av samson....vilken är pålitlig och bra!
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

FOX verkar dock vvar den bästa. Skall enligt uppgift väga 55g när det väger 55,4 och 56 när det väger 55,5 Det e inte illa pinkat
                sigpic

Kommentera

Eller så kan man skippa den menlösa och för fisken otäcka vågprocessen. Hela grejen med att väga fisken är enligt mitt tycke någon slags komplex, kanske ett försök att kompensera någonting som man önskar vore större?

Nej, om du får en stor fisk så kan du nöja dig med det faktum att....du fick en stor fisk. Att väga den skulle vara för att? Vad är poängen? Vem bryr sig? Du? Fisken? Någon annan?

Alla vet ju att sportfiskare ALLTID ljuger i vilket fall, eller? (ljuger jag)

Lycka till med fisket i höst och kom ihåg, "lämna vågen hemma" (bredvid vakumpumpen)

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
                    Viktigaste av allt är att du aldrig ens tänker tanken att köpa en Rapala Digital. Det var det största skämtet jag varit med om. Jävla skitvåg.
                    Jag kör själv med Super Samson 1kg, 2kg, 5kg, 10kg, 15kg och 25kg
                    Funderar dock på den digitala varianten av samson....vilken är pålitlig och bra!
                    härligt att höra efter att jag precis köpt en! visar den helt åt h*lvete fel eller? då får jag gå tillbaks till min gamla icke-digitala våg sålänge då. om nu inte rapalan visar mer än vad fisken väger, då kör jag på den

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 070 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art