Råttan i gäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råttan i gäddan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råttan i gäddan

Hittade en liten artikel på Expressen om någon som fått en gädda som svalt en råtta. Lite kul artikel men det är ju ingen nyhet direkt att gäddor äter lite av varje, råttor, sjöfåglar och annat. Frågan är om man själv skulle tappa aptiten i samma situation eller inte?

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Haha "En av de största gäddor jag har fiskat upp" "Så stora gäddor brukar smaka träigt" Haha vadå 2,5 kilo?? Perfekt matfisk ju.

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
      Hittade en liten artikel på Expressen om någon som fått en gädda som svalt en råtta. Lite kul artikel men det är ju ingen nyhet direkt att gäddor äter lite av varje, råttor, sjöfåglar och annat. Frågan är om man själv skulle tappa aptiten i samma situation eller inte?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=424982
      Har ni inte läst fisketipset av typ Hippo eller ngn, sy en "väst" av fireline till en Råtta, skicka ut den på en planka när en vass, dra ner råttan i vattnet, den simmar mot brädar och går upp igen, detta upprepas till en gädda behagar trassla in sina tänder i västen av fireline " eller ngt likannde
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21

http://www.expressen.se/index.jsp?a=424982
        va väl inget.. har fått en gädda med fem råttor i sig, den var feet =)

Kommentera

seriöst

nån som sett en gädda attackera fåglar?

En stor gädda skulle ju kunna livnära sig på änder och bävrar istället för att jaga fiskar?!

Kommentera

Otroligt kul

Kul bild...råttan i gäddan. 2,5 kg var väl hyggligt för en grabb i den åldern. han tillhörde säkert en av de vanliga "dödliga" som inte fångat fisk sen han kunde gå
            Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Ursprungligen postat av MoSsE
              nån som sett en gädda attackera fåglar?

Jag har sett en gädda attackera en sothöneunge när den makligt simmade genom näckrosorna. Dock missade den attacken och ungen med sin mor for iväg i panik

Kommentera

Har fått gädda på 11,8kg med en gädda på 1,8 imagen. Den va oxå feet...Annars är det mesta hörsägen. Ifjol nåddes mina öron av ett rykte om en ilandfluten fet 10+ med en KRÅKA i magen...
                Brottar fett...

Kommentera

Kungsgädda

Rätta mig nu om jag har fel!

Jag har för mig att jag läst om stora fåglar typ....ahhh...kungsörn...har jag för mig...som ibland försöker fånga lite för stor fisk...när örnen satt klorna i fisken och den är för tung så är det råttan som jagar katten...gäddan äter upp kungsörnen och om man fångar en sån gädda med sånna klor i magen så har man fångat en KUNGSGÄDDA......eeeeh...eller har jag drömt nu igen
                  Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Jag har vid ett flertal tillfällen sett gäddor attackera sjöfågel! Dock har det alltid rört sig om mindre ungar och aldrig någon fullvuxen, men som sagt små duniga ungar smakart tidligen mumma...

En del roliga saker som stora bytesfiskar samt pinnar och kapsyler har jag oxå hittat i magen på en del matfiskar!

Men det fetaste jag sett var ändå en gädda på 10,3 som jag fick. Ur gapet på sden så stack stjärtfenan på en sutare upp.....uppskattningsvis runt 1,5 kg!! Så tack vare sutaren så klarade den 10 kilos strecket!!

så glupska gäddor finns det gott om...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 238 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art