Ska köpa Spinnset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska köpa Spinnset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska köpa Spinnset

Tänkte jag skulle köpa ett Spinnset nu!

Det ska vara lite allround, inte för grovt å inte för löjligt Å kosta runt 1000lappen för rulle å spö. Vill gärna kasta långt med det åxå. Har ni nåt set att rekommendera? Fiskar ganska mycket med "poppers" om det har någon betydelse?

Är ny här förresten

Välkommen hit !

Jag har ett bra spö som kostat lite över 1000 lappen ,börjar redan se mig efter annat.

Det jag kan säga till dig är att fundera på hur ofta du kommer använda det.
    -Ett par gånger i veckan eller handlar det om sommar fiske .

Kommer du sticka ut ett par gånger i veckan så kan jag skriva under på att det lönar sig att lägga ut pengar på rulle och spö ,annars kan det bli en dyr historia .
    Lyssna med butiken om rullens linuppläggnings system och köp en bra lina så får du garanterat långa fina kast.

Det finns jätte många fina erfarna människor här som kan ge dig bra råd .
    Lycka till

Kommentera

Du får nog fler tips om du talar om vilka kastvikter du vill ha på dragen, samt
      längden på spöt.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tja det blir väl betesvikter på upp till 40-50 gram kanske. Fiskar max ett par ggr i veckan, har inte tillgång till båt.

Spö har jag ingen aning om vad jag ska ha, har ett rätt fint haspelspö, går det att använda detta till ambassadeur-rulle t.ex? Om nej, varför inte?

Kommentera

Visst "får" man kasta med multi-rulle och haspel-spö, jag har ett rozenmeijer jerkspö för haspel som jag kastar multi-rulle med. Fördelen med haspelspön
          är större ringar alltså mindre risk att dom isar igen, nackdelen är väl att dom inte har finger-haken. Finns nog fler för- och nackdelar, men det är
          väl dom största.
          Rulle+spö för tusingen låter lite snålt, lägg till det dubbla så får du bra grejor...
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Men behåller jag spöt jag har nu kan jag lägga 1000 på en rulle... eller nån hundring mer kanske, inte så att jag inte har pengarna, men det finns så mycket annat att lägga på åxå, jag fiskar lixom inte SUPERSERIÖST om du förstår vad jag menar, bara det att jag vill pröva på en ambassadeur igen (fick en när jag var i tonåren som blev stulen)

Har kollat lite på classic-rullarna, sökte runt lite å dom verkade vara bra köp. Men rocket verkar ju vara de flestas första-val i denna prisklassen. Stämmer?

Kommentera

Jag har en Ambassadeur 5500, den kostar runt tusenlappen, det är en bra rulle
              för dom kastvikterna.
              Sen är det där med höger- eller vänstervevat, jag som är vänsterhänt kör
              med högervevat, dom flesta högerhänta kör med vänstervevat.

Kommentera

Jag vevar med högern, ska in till stan idag å kolla på vad dom har för grejer där, har mest kollat postorder, men nu när jag vet att det iaf är ok att köra me haspelspö så kan jag ju rikta in mig på att köpa en rulle då iaf, så kan man ju köpa ett "riktigt" spinnspö lite senare.

Kör du med flätlina förresten? Det gör jag nämligen, men vart hittar man dom med lite längd? Dom flesta flätlinor man köper på rulle är ju inte mer än runt 150m lång. Och går det då på t.ex 200m 0,25, hur gör man då?

Kommentera

Jag brukar köpa större spolar hos www.dan-tackel.com även kallad bulkspole.

Kommentera

Ursprungligen postat av Primed_Evil
                    Jag vevar med högern, ska in till stan idag å kolla på vad dom har för grejer där, har mest kollat postorder, men nu när jag vet att det iaf är ok att köra me haspelspö så kan jag ju rikta in mig på att köpa en rulle då iaf, så kan man ju köpa ett "riktigt" spinnspö lite senare.

Kör du med flätlina förresten? Det gör jag nämligen, men vart hittar man dom med lite längd? Dom flesta flätlinor man köper på rulle är ju inte mer än runt 150m lång. Och går det då på t.ex 200m 0,25, hur gör man då?
                    Lägg nylonlina i botten och fylpå med flätlinan sedan!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art