RST/ LF jerk II - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RST/ LF jerk II

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RST/ LF jerk II

Sålde mitt buster soft idag till förmån för ett RST/ LF jerk II spö.. Kändes väldigt lätt och balancerat i butiken med lite mer ryggrad än buster spöt.

Drog ut med båten och RST spöt taggad som bara den för här skulle dras gädda! 2:a kastet händer det som inte får hända! RST spöt går rakt av 15- 20 cm ovanför handtaget!

Hur är det möjligt? NÅgon som varit med om något liknade?

mitt medium började hela rullfästet och pistolgreppet snurra på.
    Fish On!

Kommentera

Gå genast tillbaka till affären där du köpte spöt! De brukar vara så pass rutinerade att de direkt ser vad det handlar om. Då menar jag allt ifrån bildörrar till fabrikationsfel.
      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Jag har ett Buster Soft som tog en 9,5:a idag som du kan få köpa dyrt av mig maularn...

Kommentera

Bara komma och byta utan problem. Ett nytt spö som smäller direkt är typiskt fabrikationsfel. Något som hänt vid tillverkningen. Kan vara skräp eller grad på mandrillen som orsakat ojämnhet inuti klingan, eller liknande.

Snurrande rullfäste beror på att just den person som satt ihop spöt varit för snål med limmet.
          Mänskliga faktorn alltså. Bara komma o byta.

För övrigt är troligen våra LF Jerk de absolut minst feldrabbade spöna av alla jerkspön på svenska marknaden. Trots att de är sveriges i särklass mest sålda jerkspön. Närmare 2000 sålda hittills i Sverige och övriga Europa av de olika modellerna och knappt ett trettiotal reklamationer totalt (ca hälften avvridna korkhandtag i screwdown fästet på LF II, och resten snurrande rullfästen p.g.a en ensakild sammansättares slarv, samt tre-fyra brustna klingor) vilket måste vara rekord. Man ska veta att konkurrerande spön säljs kanske ett hundratal per år per modell.
          Därför bråkar vi aldrig om saken om det inte skulle vara ett uppenbart fall av ren misshandel.

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
            Bara komma och byta utan problem. Ett nytt spö som smäller direkt är typiskt fabrikationsfel. Något som hänt vid tillverkningen. Kan vara skräp eller grad på mandrillen som orsakat ojämnhet inuti klingan, eller liknande.

Snurrande rullfäste beror på att just den person som satt ihop spöt varit för snål med limmet.
            Mänskliga faktorn alltså. Bara komma o byta.

För övrigt är troligen våra LF Jerk de absolut minst feldrabbade spöna av alla jerkspön på svenska marknaden. Trots att de är sveriges i särklass mest sålda jerkspön. Närmare 2000 sålda hittills i Sverige och övriga Europa av de olika modellerna och knappt ett trettiotal reklamationer totalt (ca hälften avvridna korkhandtag i screwdown fästet på LF II, och resten snurrande rullfästen p.g.a en ensakild sammansättares slarv, samt tre-fyra brustna klingor) vilket måste vara rekord. Man ska veta att konkurrerande spön säljs kanske ett hundratal per år per modell.
            Därför bråkar vi aldrig om saken om det inte skulle vara ett uppenbart fall av ren misshandel.

Kan jag reklamera spöt hos lundgrens fast det inte är köpt där?

Kommentera

Ursprungligen postat av Thård
              Kan jag reklamera spöt hos lundgrens fast det inte är köpt där?
              Har du ju nyss vart inne o gjort ju.. :o)

Kommentera

Han posta frågan i forumet innan jag kom på att det gick betydligt snabbare att ringa!

Men jag måste passa på att tacka väldigt bra service! skönt att det gick att lösa så pass snabbt! såg min sista semester vecka flyga iväg utan ett enda jerkpass innan du räddade mig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Thård
                  Han posta frågan i forumet innan jag kom på att det gick betydligt snabbare att ringa!

Men jag måste passa på att tacka väldigt bra service! skönt att det gick att lösa så pass snabbt! såg min sista semester vecka flyga iväg utan ett enda jerkpass innan du räddade mig!
                  Hade jag vetat att du hade semester, så hade jag trilskats av ren avundsjuka eftersom jag inte har haft någon på länge.. :o)

Nämen..Nu ska allt nog lira som det ska. Ha det bra o lycka till.

Kommentera

Hehe.. tur att jag inte sa något om semester då!

tror inte heller att det inte ska vara några problem, återkommer när jag varit ute och testat!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art