Gäddfisket fredagen den 19/8 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfisket fredagen den 19/8

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfisket fredagen den 19/8

Hej alla... skulle bara rapportera om fisketuren igår.... tog bustern till våran gäddsjö.. började bra med att ta en liten snipa nästan på direkten men sen blev det lite trögare men tog endå ett antal innan vi åkte genom kanalen till nästa sjö som tydligen skulle va en bra gössjö.... den va nästan bara 3 meter som jupast... så vi trollade rätt mycket.. högg nästan på direkten där oxå.. en ganska kort gädda som vägde 3 kg så den va rätt bred över nacken.! fortsätter att trolla o tar en två tre stycken till... sen händer det... Mitt jävla skitspö gick av o fick ca 15 tusen svordommar riktat mot sig på 1 minut... men det går säkert att reklamera.... aja jag fick köra båten medan dem andra fortsatte fiska på.... fick nåra snipor till men det roliga va att gäddorna i sjön var helt sjövilda även fast man fick ett bra grepp såå hoppa den som satan.... men jag tror vi fick 10 gäddor av 19 i den sjön o vi va bara där i ca 30-45 minuter.... vilket kanske inte är så bra för er som har bra gäddvatten rut er men vi va nöjda.. vi tog även 4 abborar varav polaren tog en riktigt fin.. vi vägde den aldrig på plats men han gjorde nog det hemma... nu blir det uppror med c & r:aran o mig men om man tar hem en abbore så tycker jag det är helt ok.. desvärre finns det väl dem sattygen som lägger när 7 dar i veckan i 7 månader ( dem isfria) det tycker jag väl är lite fel.. men alla har rätt att tycka som dem vill.... dagen sluta iallafall på 19 gäddor o 4 abborar...

//Rille

Är väll inga som helst fel med att ta hem abborre? Åt han dem?

Kommentera

Ursprungligen postat av Borrul
      Är väll inga som helst fel med att ta hem abborre? Åt han dem?

bra att du håller med... aa det gjorde han... eller så ska han.. han skulle aldrig ta upp en borre för skojs skull...

Kommentera

Men hallå, en abborre.............
        www.flyzone.se

Kommentera

:/

Jag är en C&R fanatiker...men att ta hem fisk som ska bli mat är ju självklart rätt!
          Däremot finns det "folk" som dödar fisken för ingen mening, kan ibland se på kort tex en 5 kilos utan C&R...ja mena vem fan äter en gädda på 5-10 kg??

Tänk dig att äta en människa, vill du äta en 20 åring, eller en gammal sugga på 50 år?

Kan man få en 5-10 kg kan man få en bra matfisk på 2-3 kg..

Kommentera

Mosse:Jävlar!Det där va faktiskt ett riktigt bra sätt att tänka på detDen ska jag köra nästa gå¨ng jag ska förklara C&R!

Va 3an den största för dagen?Låter som att ni hade en trevlig tur.Kul!
            Senast ändrad av Kiwi; 2005-08-20, 23:52.
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
              Mosse:Jävlar!Det där va faktiskt ett riktigt bra sätt att tänka på detDen ska jag köra nästa gå¨ng jag ska förklara C&R!

Va 3an den största för dagen?Låter som att ni hade en trevlig tur.Kul!

nae jag tror vi fick nån på 4.5 oxå... men det va trevligt iallafall...! Nån som vet hur djupt dem lite större asen brukar gå på hösten...senare asså typ slutet på oktober november?? sjön är ganska lite o grund runt 3-4 meter bara.. men det finns en kanal som är ca 1.5 meter djup som leder ut i en sjö som är betydligt större o djupare ... ?? vad tror ni??

Kommentera

Tror inte gäddorna flyttar sig.Finns det större betesfiskstimm i sjön är chansen god att dom håller sig när dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                  Tror inte gäddorna flyttar sig.Finns det större betesfiskstimm i sjön är chansen god att dom håller sig när dom.
                  Ok , eftersom sjön är ganska ny för oss så vet vi inte riktigt beståndet av betesfisk.! men alla gäddor va ganska breda över nacken. så det finns väl hopp om det.. mne jag ska ut nåndag o prova igen.. nu börjar ju skolan (tyvärr) men man kke får nån ledig stund.. //

Kommentera

Gäddor som rör sig mycket och ahr ett aktivt liv brukar ha grova nackar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 017 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art