Hej alla... skulle bara rapportera om fisketuren igår.... tog bustern till våran gäddsjö.. började bra med att ta en liten snipa nästan på direkten men sen blev det lite trögare men tog endå ett antal innan vi åkte genom kanalen till nästa sjö som tydligen skulle va en bra gössjö.... den va nästan bara 3 meter som jupast... så vi trollade rätt mycket.. högg nästan på direkten där oxå.. en ganska kort gädda som vägde 3 kg så den va rätt bred över nacken.! fortsätter att trolla o tar en två tre stycken till... sen händer det... Mitt jävla skitspö gick av o fick ca 15 tusen svordommar riktat mot sig på 1 minut... men det går säkert att reklamera.... aja jag fick köra båten medan dem andra fortsatte fiska på.... fick nåra snipor till men det roliga va att gäddorna i sjön var helt sjövilda även fast man fick ett bra grepp såå hoppa den som satan.... men jag tror vi fick 10 gäddor av 19 i den sjön o vi va bara där i ca 30-45 minuter.... vilket kanske inte är så bra för er som har bra gäddvatten rut er men vi va nöjda.. vi tog även 4 abborar varav polaren tog en riktigt fin.. vi vägde den aldrig på plats men han gjorde nog det hemma... nu blir det uppror med c & r:aran o mig men om man tar hem en abbore så tycker jag det är helt ok.. desvärre finns det väl dem sattygen som lägger när 7 dar i veckan i 7 månader ( dem isfria) det tycker jag väl är lite fel.. men alla har rätt att tycka som dem vill.... dagen sluta iallafall på 19 gäddor o 4 abborar...
//Rille
//Rille
Kommentera