tidig morgon... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tidig morgon...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tidig morgon...

väntar i skrivande stund på att kaffet ska bli klart så man kan ge sig ut å jaga krokodil eller åtminstone en borre elr 2...
    Vaknade av nån lustig anledning å kände att det kommer vara omöjligt att somna om och vad är då den första tanke som man får då ...ja givetvis räknar man snabbt ut att man får några timmar vid sjön innan gumman vaknar till liv där hemma...
    ville väl mest dela med mig av den välbehagskänsla man får innan en tur en tidig morgon...
    nu luktar d kaffe så godmorgon på alla å ha en trevlig dag allesammans
    Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Lycka till! Jag vet inte om du har båt eller inte, men fiska i gryningen vid pålandsvind. Har du ekolod kan du följa branter där småfisk pressas mot och gäddan jagar. Bara för att det är dött en gång betyder det inte att det inte finns fisk. Jag har märkt att även när förhållandena är optimala så verkar det finnas markanta huggperioder, så det är bara att nöta tills dom blir villiga :-)

Kommentera

Hade en okej tur, en borre på straxt under kilot samt en stor mängd små..
      fick oxå ett gäng smågäddor på upp till 1 kilo...tog dom på ul-spöt så det va kul
      Testade att kasta ett rapal spoon vasskyddad (tror den heter så iafl??)
      över en stor yta med näckrosor, lät den aldrig sjunka mer än max nån dec eller två ner, mer eller mindre släpande den på näckrosorna, helt nytt för mej men man måste ju prova, jerka på näckrosorna...tog en gädda på 3.4 kilo...vart mer match än ja tänkt mej då det är ruskigt mycket sten å träd där ja stod...men men kul e det ju....ska väl tillägga att den inte togs med ul...

Var pålandsvind där jag stod...är lite trist sjö då det bara finns tre platser att stå på om man inte tar med sej både motorsåg å röjsåg ....
      Båt hade inte varit dumt men är inte tillåtet om man inte bor vid sjön...
      Ska få iordning på både båt å lod till hösten, ska bli skönt
      Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Kommentera

Härligt. Med båt och lod kommer du säkert tiodubbla dina fångster när du lärt dig vilka bottenstrukturer som man ska leta efter samtidigt som väder och sånt spelar stor roll. Läs varenda artikel i alla fisketidningar du kan och dra egna slutsatser. Personligen har jag fått mest fisk när jag satt mig in i sånt. Leta stim av småfisk också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 123 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen
        av uditsen