skitår hittils - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skitår hittils

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej, 3 gurkor i år topp 10å2 (näst största 8å9 tyvärr felkrokad), 3 randiga
    största 775gram och 5 gösar (största 3å6).
    Så slött har jag fiskat i år...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

För egen del har fiskeåret varit det klart bästa någonsin viktmässigt med två nya PB. 10-klubbare på gädda (11st över 5kg) och 7.5kg på gös samt ett antal andra fina gösar. Men för min del beror det på att jag bytt fiskevatten. Har lämnat näringsfattiga sjöar för gott nu...

Abborre är väl det enda där jag inte fått något större. Bra medelvikt med många runt 8hg men ingen över kilot ännu.

/Martin

Kommentera

Att man bara får stora fiskar. Kan också i det läget visa på nåt fel. Får man dåligt med fisk av alla storlekar. Är det nåt knas på vattnet. Att byta till näringsrikt från näringsfattigt är ju det självklara valet. Nu fiskar ju inte jag och mina polare i annat än näringsrika vatten. Och där ser man en klar nedgång på tillgång på rovfisk. Gösfisket i Dreviken har stagnerat nåt otroligt. Likaså i Magelungen. Har även fått rapporter om att Orlången också vart dåligt. Har inte fått en endaste gös på jigg på mina säkra göställen. Man kunde bara man jiggade borre dra en dröse tidigare. Visst kan gösleken gått snett ett par år. Och yngelproduktion gått snett. Men lite smågös borde det blivit i nån av gössjöarna på jigg. Jag kan med påstå att jag inte är nån glad amatör på just att jigga. Och med båt i fem sjöar som normalt håller ett bra bestånd av rovfisk. Och dom vattnen har jag fiskat i närmare 40 år. Och då ser man tydligt en konstig utveckling. Och när andra erfarna fiskare säger samma sak. Ja då börjar man ju ana nåt lurt. En polare har trollat nästan vartenda dag i Dreviken. Och hans dom är klar. Han har haft skitfiske under en lång tid. Visst har han fått gös. Men väldigt lite. För två år sen var det tjockt. Visst fångas det en del på vissa hårdfiskade områden. Men inte dåligt över hela sjön. Och inte över så många vatten. Nåt är lurt.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Får väl gå mot strömmen... 2005 går in i historien som det bästa gös-året någonsin för min del. Detta i en sjö som jag fiskat i under minst 30 år. Alla runt sjön säger samma sak, gös och abborre fisket har aldrig varit bättre. Tillgången på betesfisk för rovfiskarna är mycket god, mycket bättre än för exempelvis 10 år sedan.

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
            Får väl gå mot strömmen... 2005 går in i historien som det bästa gös-året någonsin för min del. Detta i en sjö som jag fiskat i under minst 30 år. Alla runt sjön säger samma sak, gös och abborre fisket har aldrig varit bättre. Tillgången på betesfisk för rovfiskarna är mycket god, mycket bättre än för exempelvis 10 år sedan.
            Jag har hört samma sak om ett par sjöar. Så allt är inte dystert!

Kommentera

10-20 wobblers? :O
              Det sätter jag under 10 timmars gäddspinn. Lyckans ost
              En av anledningarna till att jag inte spinner någon mer gädda iofs

Kommentera

Jag har fått en hel del fisk, men topparna har inte varit något att skryta med.
                Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Riktigt segt här med. Det ända som har gett hyffsat med gös och gädda är mete med mört, fast det var innan sommaren. Nu är det riktigt segt, minst 10h nu utan en känning ens. Jag skyller på de jävla signalkräftorna som käkar upp alla lekområden.
                  Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av jockee
                    ja det låter inte spec kul.
                    har inte tappat många drag iår max 4 st!
                    fisket har inte varit så bra iof har jag bara slö fiskat inget seriöst om du förstår. ska bli till hösten i sånna fall.
                    och ett knäckt ron thomson steel head och den gick av i toppen var det nogot steel där?? nej luringar bara!!!!
                    haha rolig du.. men ett av mina spön gick också av! ett flugspö. bröts under nästan ingen press alls. skam på torraland! fisket tycker jag har varit hyfsat inga 400 gäddor dock ... men en ett 10 tal havsöringar, många näbbgäddor, 3 gäddor,4 gösar,mängder av skrubba!100 st!, 20 torskar eller mer, mycket id i hyfsade storlekar, och en del abborre upp till 700 gram, 2 rödingar på kikpimpel, en del sill,bifångst vid plattfiskmete som simpa och tånglake, + fiskar från kanarieöarna som barracuda,grouper,multe med mer tagna från land. hyfsat tycker jag men allt är väl relativt
                    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

:/

Har fått ungefär 60-70 gäddor i sommar, dock missade jag gädd våren för att jag inte var i sverige=(
                      Jag e däremot rätt nöjd med hur sommaren har varit, gämn fört med henrik som tagit 300-400 gäddor o_O

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 096 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art