spooks? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spooks?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spooks?

hej har sökt lite men inte hittat hur man fiskar in en spooks har den egen rörelse eller får man jerka den?? sen undrar jag vart man kan köpa spooks i sthlm området! annars får man väll ta och tillverka en enligt guiden här på sidan! tacksam för svart

/jocke!

spookarna rycker du lite lätt i spöet med när du fiskar, med relativt täta vevstopp. då kommer spooken att gå i zick zack mao walk the dog i ytan. Hos lundgrens i gamla stan kan du köpa spookar bla.
    Fish On!

Kommentera

Jag vevar in spooken samtidigt som jag rycker med handleden, då skvätter spooken i zick zack precis som Ixu säger, testa att göra lite kraftigare ryck ibland så den hoppar till, och testa att göra vevstopp också, låt den ligga stilla i 10 sek ca, ibland smäller det till då också:-)

Lycka till.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
        Jag vevar in spooken samtidigt som jag rycker med handleden, då skvätter spooken i zick zack precis som Ixu säger, testa att göra lite kraftigare ryck ibland så den hoppar till, och testa att göra vevstopp också, låt den ligga stilla i 10 sek ca, ibland smäller det till då också:-)

Lycka till.
        correctomundo!
        Fish On!

Kommentera

Gädda?

Tjena Ixu, har du börjat få nå gädda än i älven? tänkte mest på att nu när det blir svalare i vattnet så går ju gäddan närmare land osv, så då är det ju dags för lite jerkbait igen:-)

invigde själv en ny pig junior susp ikväll med en snipa, testade nya färgen på attitude (superbee) grymt häftig färg, fast dom har ju fått in fler nya färger också!

Vi hörs, skitfiske på dig.

Kommentera

gäller det vanlig tafs eller steltaffs som på jerkbaits!!

tackar för svaren!

Kommentera

går bra med vanlig tafs, jag kör med en sort som man kan knyta själv så man får lagom längd. men ha bara beteslås utan lekande så hänger den upp sig mycket mindre

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
                Tjena Ixu, har du börjat få nå gädda än i älven? tänkte mest på att nu när det blir svalare i vattnet så går ju gäddan närmare land osv, så då är det ju dags för lite jerkbait igen:-)

invigde själv en ny pig junior susp ikväll med en snipa, testade nya färgen på attitude (superbee) grymt häftig färg, fast dom har ju fått in fler nya färger också!

Vi hörs, skitfiske på dig.
                Tyvärr så har det varit jäkligt dåligt. Ska ner till det ställe där jag tog mitt pb om någon vecka. Nere vid deltat vid flygfältet nästan. Provade även gäddmete igår utan resultat. Vetefan vart gäddorna tagit vägen :S
                men helt klart så blir det mer jerk framöver, har provat hela sommarn på olika spots där jag fick förra året, men det har varit kasst.
                Fish On!

Kommentera

Dåligt...

Jag som fiskar i Mälaren får också lite gädda vid fiske. Tidigare funkade gädda bra, sen var det borre, nu är det asp och gös... Man får variera sig för bästa resultat. Enda sättet att fixa gädda tycks vara att trolla djup eller att köra irritationsbeten i en grund vik. I viken får man dock bara smått...

Kommentera

Clas: snart blir det ju kallare i vattnet, och då är det ju lättare att få lite större fisk nära land. (grunnt)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 122 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen