Jag brukar sommartrolla gädda och får en hel del fisk, fast det är sällan de riktigt stora hugger.. Det går bättre och bättre. Man lär sig hitta små sträckor som är heta. Absolut störst lycka har jag haft med Super Shad Rap och åkt kring 4-6 meter så draget ibland tar i botten. Nu har jag tänkt inhandla lite vobblers som går ännu djupare och hålla kanter kring 8-10. Bl a köpte jag två vobblers som heter SALMO Pike 16 S och som ska leta sig ner till 8 meter vid trolling, de verkar lovande. Dessutom köpte jag en FATSO CRANK men såg till min besvikelse på tillverkarens hemsida att den bara drar sig ner till 1 meter vid trolling. Fast den är ju ganska fet och borde kunna locka till sig på avstånd. Finns någon användning för den vobblern under sommartrollingen?
Jag passade på att fylla på mitt Super Shad Rap-förråd också, tack vare dom har jag inte haft ett bompass så länge jag kan minnas. Häromdagen blev det 11 gäddor med en topp på 8,5kg på en och samma Super Shad... En till fråga: Jag har fått mycket gädda (och gös) på Rapala Magnum (största modellen 18cm) med plastsked. Nu har jag köpt några med stålsked som känns tyngre. Den med plastsked går på ungefär samma djup som Super Shad Rap (något djupare kanske) men hur är det med stålskedsvarianten? Det "känns" som om den borde gå djupare? Hoppas på 6-8 meter i alla fall.
(Åker vanligtvis med 20-40 meter lina ute)
Timo
Jag passade på att fylla på mitt Super Shad Rap-förråd också, tack vare dom har jag inte haft ett bompass så länge jag kan minnas. Häromdagen blev det 11 gäddor med en topp på 8,5kg på en och samma Super Shad... En till fråga: Jag har fått mycket gädda (och gös) på Rapala Magnum (största modellen 18cm) med plastsked. Nu har jag köpt några med stålsked som känns tyngre. Den med plastsked går på ungefär samma djup som Super Shad Rap (något djupare kanske) men hur är det med stålskedsvarianten? Det "känns" som om den borde gå djupare? Hoppas på 6-8 meter i alla fall.
(Åker vanligtvis med 20-40 meter lina ute)
Timo
Kommentera