Globetrotterfishers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Globetrotterfishers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Globetrotterfishers

Hej,, jag och ett par kompisar har nyss startat upp en liten fiskehemsida som vi skulle vilja få igång ni kan ju glida in på hemsidan och ge oss lite tips eller starta massa diskutioner i forumet :P.. glid in och kolla

//Alex

Om man inte kör med maximerat fönster så hamnar texten utanför rutan. Texten i rutan är lite svår att läsa.
    Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

"Tomt skal"

Det finns ju ingen information på hemsidan. Finns ingen anledning för fiskare, eller någon annan heller för den delen, att besöka hemsidan.

2 tips:

1. Lägg upp intressant information. Artiklar, tips, länkar m.m. gärna inom ett smalt område inom fisket till att börja med.

2. Satsa på en renare design. Nuvarande "flashiga" bakgrunder gör det bara jobbigt att läsa.
      ~~~~~~~~~~~~~~~~
      [FONT=Georgia]><((((((((((º> ><((((º>[/FONT]

Kommentera

Tack för tipsen ska tänka på det och varför det inte finns knappt något på sidan är för att den släpptes idag...

Kommentera

Ursprungligen postat av Alex@GF
          Tack för tipsen ska tänka på det och varför det inte finns knappt något på sidan är för att den släpptes idag...
          Precis som Gute, i Mozilla ser texten inte alls fin ut :/
          sigpic

Kommentera

Oki,, jag andvänder själv mozilla men jag tycker det inte är något fel på texten nu... bara att när man inte har maximerat fönster så är texten utanför,, vet tyvärr inte hur jag ska lösa detta men annars så är det väl bara att ha maximerat fönster...

Kommentera

För en modemryttare som jag var sidan ingen höjdare. Tog en jädrans tid att få se ett onödigt moln.

Rubriken och texten serverades ocentrerat. Vad där stod i svarta bokstäver mot mörkblå bakgrund var jobbigt som F...! att tyda.

Den definitiva katastrofen var metallicbakgrunden.

15" skärm upplösning 832x624
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Alex@GF
                Oki,, jag andvänder själv mozilla men jag tycker det inte är något fel på texten nu... bara att när man inte har maximerat fönster så är texten utanför,, vet tyvärr inte hur jag ska lösa detta men annars så är det väl bara att ha maximerat fönster...
                Det hänger inte bara på om man har fönstret maximerat eller ej. Det beror även på vilken skärmupplösning man har.
                Du bör nog hitta ett sätt att designa hemsidan som ser bra ut oberoende av browser och upplösning. Skippa bilder som bakgrunder, håll det enkelt och fokusera på innehållet!
                17'' 1600x1200
                ~~~~~~~~~~~~~~~~
                [FONT=Georgia]><((((((((((º> ><((((º>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Vesslan
                  Det hänger inte bara på om man har fönstret maximerat eller ej. Det beror även på vilken skärmupplösning man har.
                  Du bör nog hitta ett sätt att designa hemsidan som ser bra ut oberoende av browser och upplösning. Skippa bilder som bakgrunder, håll det enkelt och fokusera på innehållet!
                  17'' 1600x1200
                  ok,,ok,,.... jag kommer att andvända hemsidan för eget syfte då och dom som kan komma in utan problems får komma... vill ha den där bakgrunden för det är den som gör det snyggt tänkte göra det annorlunda än dom andra fiskesidorna jag sett som är så gråa och tråkiga.. ville göra lite "style" i det.. Ni får gärna komma med tips om innehåll men snälla sluta kritisera och klaga på att det tar långt tid för er att få upp hemsidan etc. ...gå inte in på hemsidan då,, det ända jag ville ha var att det skulle bli diskutioner i forumet OM FISKE... så snälla registrera er och ge tips om fiske llr nåt.....

Kommentera

Först uppmanar du att man ska gå till sidan, sedan att man inte ska gå dit, sedan brukar man väl inte lägga ut en sidan som är tom!!.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art