kostar att vara nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kostar att vara nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av cath
    Butiken i Gamla stan i Stockholm var ligger den , jag hittar inte den i telefonkatalogen ?
    Jag har tidigare i något sammanhang nämnt en viss butik i Gamla Stan utan att närmare precisera vilken, eftersom jag i min enfald inbillade mig att den var allom bekant. Nåväl jag får väl säga B också då.

Lundgrens Fiskeredskap AB
    Storkyrkobrinken 12
    111 28 Stockholm

Tel 08 10 21 22
    Visa "Ecommerce software by PrestaShop™" i sidfoten

Mail: sport@lundgrensfiske.com

P A, vilken ofta skriver som gäst här, jobbar där. Ett besök i den butiken kan stå dig dyrt men prylarna håller och lockar till mer.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag ska förklara :

Jag tog för givet att han förstod att jag skulle använda allt jag köpte ( även två skeddrag tror de ligger på 20-25g , några jiggar och wobblern )med detta fiske spö.
      Han tog sig tid med mig , då jag berättade att jag inte viste riktigt vad jag skulle ha.

Tänk vad man lär sig på sina misstag , jag är lite bakom flötet som nybörjare, borde vara tydlig med vad jag ska ha. Jag vill inte lägga skulden på säljaren det vore oretvist ,säljaren kan ha haft tusen saker i huvudet.

Ärligt talat, jag hade ingen tanke (just då ) på att kolla upp kastvikten på spöet, jag få skylla mig själv .Alla är vi barn i början …heter det, tydligen.

Jag kommer att gå tillbaks till butiken och berätta att det gått sönder , får se vad han säger och det känns jätte bra att få veta att det borde hållt för tyngre vikt , spöet var så billigt (under 300 kr ) så det är inget jag kommer bråka om. Min son kan få det som reserv.

Everflow :
      Jag ska berätta för dig att ” sådana tankar borde du nog ha för dig själv.” det tänker jag inte ha för mig själv.
      Jag har sysslat med en annan mans dominerad sport så jag vet att det förekommer och jag har fått slå mig fram och blivit i lurad det ena och det andra . Som förövrigt i livet gäller det att träffa på bra seriösa pålitliga människor.

Men jag har inte upplevt det inom fisket !
      Däremot ska jag passa mig för att döma människor ! Jag menade inte ”kvinnoförnedring” på fullaste allvar , dumt att jag skrev så ,jag var bara sur när jag skrev . Men nu är jag glad igen. Ber om ursäkt om det retade upp dig. Och tack för ditt svar du har så rätt ” det handlar om vilken typ av fiske du är ute efter helt enkelt ”

Stizo o bebest :

Det är gädda jag vill ha , jag ska gå upp något snäpp .

Tack så mycket för adressen och länken !

Det blir ett besök imorgon , tur att jag fått lön, vi får leva på fisk och hårt bröd *fniss* .
      Jag sänder cath guldet med posten !

Tack ALLA för era svar
      Senast ändrad av Guest; 2005-07-27, 01:50.

Kommentera

"Kvinnoförnedring
        Hade jag vart en kille kanske jag skulle fått ett annat spö ! Måste jag köpa ett nytt.
        Jag vill ha en utrustning som håller"

Kan ju också vara så att handlaren bara råkat ge dig fel spö av misstag, då många spö serier i dag finns i olika kast vikter i samma längd tex cantana 9fot L 5-12g ML 5-20g M 10-30 L 15-40. Nu stämer inte vikterna riktigt men tror ni vett vad jag menar.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen
          Kan ju också vara så att handlaren bara råkat ge dig fel spö av misstag, då många spö serier i dag finns i olika kast vikter i samma längd tex cantana 9fot L 5-12g ML 5-20g M 10-30 L 15-40. Nu stämer inte vikterna riktigt men tror ni vett vad jag menar.
          En duktig försäljare frågar vad grejerna ska användas till, ger förslag och komponerar ihop en utrustning. Det är helt klart försäljaren som gjort en miss. Han ska inte bara anta och gissa vad det han säljer ska användas till. Han ska skapa en nöjd kund som kommer tillbaka för att köpa mer grejer. Inte en fd kund som kommer tillbaka och är missnöjd.
          Senast ändrad av Arnenym; 2005-07-27, 09:14.
          !!!!!

Kommentera

Håller med dig Arnenym.

Några självklarheter i en kund-säljare-relation.

Det tar 30 sekunder att förstöra en butiks renomé och 30 år att bygga upp det igen!

En nöjd kund blir snart 2 nöjda kunder. En missnöjd kund ger 20 färre potentiella säljtillfällen.

I det ögonblick kund och säljare möts blir kunden säljarens viktigaste person. I det läget är andra kunder, telefoner eller kollegors förehavanden av mycket lägre prioritet. Allt annat än att bygga en god kundrelation är ovidkommande. Det är kunden framför säljaren som ska bli beredd att köpa något som den kommer att bli nöjd med.

Kunden har rätt att få säljarens hela engagemang och erfarenhet. Kunden ska känna sig sedd och förstådd och uppleva sig bli respekterad och ärligt bemött.
            När köpet avslutats ska han ha fått en vara som han är nöjd med och veta hur den ska brukas för att ge bästa resultat.

Om en efterfrågad vara inte fanns tillgänglig ska kunden få veta när den kommer in och vad den kommer att kosta.
            Om kunden fått tips om alternativ vara eller var möjligen varan kunde finnas tillgänglig så inger även det förtroende.
            Kunden upplever då att säljaren vill kundens bästa även om butiken tillfälligt skulle missa chansen att sälja just den varan.

Där man blivit bemött med respekt och mött kunskap, dit går man i första hand nästa gång.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Håller med dig Arnenym.

Det tar 30 sekunder att förstöra en butiks renomé och 30 år att bygga upp det igen!

En nöjd kund blir snart 2 nöjda kunder. En missnöjd kund ger 20 färre potentiella säljtillfällen.

I det ögonblick kund och säljare möts blir kunden säljarens viktigaste person. I det läget är andra kunder, telefoner eller kollegors förehavanden av mycket lägre prioritet. Allt annat än att bygga en god kundrelation är ovidkommande. Det är kunden framför säljaren som ska bli beredd att köpa något som den kommer att bli nöjd med.

Kunden har rätt att få säljarens hela engagemang och erfarenhet. Kunden ska känna sig sedd och förstådd och uppleva sig bli respekterad och ärligt bemött.
              När köpet avslutats ska han ha fått en vara som han är nöjd med och veta hur den ska brukas för att ge bästa resultat.

Om en efterfrågad vara inte fanns tillgänglig ska kunden få veta när den kommer in och vad den kommer att kosta.
              Om kunden fått tips om alternativ vara eller var möjligen varan kunde finnas tillgänglig så inger även det förtroende.
              Kunden upplever då att säljaren vill kundens bästa även om butiken tillfälligt skulle missa chansen att sälja just den varan.

Där man blivit bemött med respekt och mött kunskap, dit går man i första hand nästa gång.
              Jess!
              Och frågar kunden nåt knepigt som inte försäljaren kan svara på så ska försäljaren svara att han inte är insatt i det. Ärlighet skapar också förtroende.
              !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                Håller med dig Arnenym.

Jag menade så klart att han kan ha tagit fell spö av misstag!

Kommentera

Ja, ska du fiska gädda så gå upp flera steg, minst ett spö med cw upp till 45g skulle jag säga. Själv använder jag ett 10-30spö men det är för att jag bara fångar 3kilos.

Kommentera

Ursprungligen postat av cath
                    Var och köpte en nu rulle (shimano catana ) och ett nytt spö.
                    Mannen i butiken sa att det var ett bra spö . Jag skulle även ha en wobbler, han tog fram en 26g wobbler som jag även köpte , igår gick spöet sönder , sista öglan längst ut lossnade hela tiden. När jag kom hem såg jag att det var ett spö för 3-12 g .

Jag vet att det är jag som borde ta reda på vad jag ska ha innan jag handlar , men fan vad sur jag är ."ett bra spö 3-12g ….”

vad ska detta spö hålla för… meta ?Kvinnoförnedring
                    Hade jag vart en kille kanske jag skulle fått ett annat spö ! Måste jag köpa ett nytt.
                    Jag vill ha en utrustning som håller.

Butiken i Gamla stan i Stockholm var ligger den , jag hittar inte den i telefonkatalogen ?

Hälsningar cath
                    efter kommer
                    Bara att reklamera, det skall inte vara minsta prob Kan även varit så att han i "stressen" inte han kolla och att Normark leverar ett 3-12g spö i ett 10-30g fodral t.ex. Vänta lite med att hänga ut någon, finns oftast en bra förklarning Sedan är det fritt fram att SÅGA
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen
                      Jag menade så klart att han kan ha tagit fell spö av misstag!
                      Det kan ju hända ibland! Men det är vanligt med nonchalanta expediter!
                      !!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 024 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art