Jättebeten för gäddfiske har fått en rejäl uppsving i och med att jerkbaitfisket har blivit populärare. I vissa fall kan det säkert vara så att det krävs ett stort bete för att fånga en stor fisk men det borde även finnas situtioner som kräver ett litet bete(7-10cm). Ett argument för mindre beten borde vara att de inte kräver så kraftig utrustning och därmed ger mer känsla i fisket. Små gäddor på spön med stockaktion är ju inte så där jätte kul. Jag och många andra föredrar även att fånga små gäddor, som gillar små beten, istället för att inte fånga några alls. Jag anser att smågäddor är lättare att få på lite mindre beten än gigantiska.
Det skulle vara kul att höra er tankar och funderingar om betestorlek och vilken storlek som ni oftast använder. Är stort bra och jättestort jättebra? Jag använder främst jiggar,jerkar och wobblers på cirka 13 cm.
Det skulle vara kul att höra er tankar och funderingar om betestorlek och vilken storlek som ni oftast använder. Är stort bra och jättestort jättebra? Jag använder främst jiggar,jerkar och wobblers på cirka 13 cm.
Kommentera