2 båtar på drift - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 båtar på drift

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2 båtar på drift

Åkte med min båt idag för att prova den "nya" snurran (en Evinrude 4hp ,tvåcylindrig) Först när jag åkte genom viken tänkte jag. Fasen, det har tillkommit två båtar till på de fyra dagar jag varit borta. Inget mer med det. Jag tog vanliga rutten till ön vid Eon Arena och vände hemmåt igen. Sen när jag började närma mig bryggan så såg jag att de två båtarna hade flyttat sig. Såg nu också att dessa var ihopbundna med ett rep. Den större båten var en Starcraft 435 med 20hp suzuki och den lilla var en plastbåt på dryga 4,5m. Jag kollade så att ingen av dom satt fast i land eller i nån brygga. Det gjorde dom inte. Så jag åkte upp jämsides med starcraften och kollade på motorn. Kåpan var halvt avdragen och jag tyckte jag kände igen den. Sen fick jag syn på ett namn och telefonnummer inristat på kåpan till motorn. Ringde detta nummer och kom då till Fagerviks kanotklubb. Killen berättade att båtarna blev stulna på natten mellan lör-sön.Han var mycket glad att höra att motorn var kvar när jag pratade med honom 2 grabbar kom paddlandes efter en liten stund och deras ledare kom i en bil. Vi konstaterade att motorn inte hade några fel och de startade den och bärgade hem den andra plastbåten. De tackade så mycket för hjälpen och sa att de skulle höra av sig om den belöning. Hela klubben hängde på de två båtarna. De hade haft oturen att blivit bestula flera ggr. trots stadiga lås mm.

Ny upplevelse för mig, och mycket roligt att kunna hjälpa den lokala klubben.
    Fish On!

Å tusan, samma natt som jag blev av med min!

Bra gjort att uppmärksamma båtarna

Kommentera

tackar, man försöker hjälpa till så gott man kan, nu ska det bli kul att se vad det blir för belöning. Man lär väl få sig en överaskning.
      Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
        Åkte med min båt idag för att prova den "nya" snurran (en Evinrude 4hp ,tvåcylindrig) Först när jag åkte genom viken tänkte jag. Fasen, det har tillkommit två båtar till på de fyra dagar jag varit borta. Inget mer med det. Jag tog vanliga rutten till ön vid Eon Arena och vände hemmåt igen. Sen när jag började närma mig bryggan så såg jag att de två båtarna hade flyttat sig. Såg nu också att dessa var ihopbundna med ett rep. Den större båten var en Starcraft 435 med 20hp suzuki och den lilla var en plastbåt på dryga 4,5m. Jag kollade så att ingen av dom satt fast i land eller i nån brygga. Det gjorde dom inte. Så jag åkte upp jämsides med starcraften och kollade på motorn. Kåpan var halvt avdragen och jag tyckte jag kände igen den. Sen fick jag syn på ett namn och telefonnummer inristat på kåpan till motorn. Ringde detta nummer och kom då till Fagerviks kanotklubb. Killen berättade att båtarna blev stulna på natten mellan lör-sön.Han var mycket glad att höra att motorn var kvar när jag pratade med honom 2 grabbar kom paddlandes efter en liten stund och deras ledare kom i en bil. Vi konstaterade att motorn inte hade några fel och de startade den och bärgade hem den andra plastbåten. De tackade så mycket för hjälpen och sa att de skulle höra av sig om den belöning. Hela klubben hängde på de två båtarna. De hade haft oturen att blivit bestula flera ggr. trots stadiga lås mm.

Ny upplevelse för mig, och mycket roligt att kunna hjälpa den lokala klubben.
        Stiligt gjort!
        !!!!!

Kommentera

Mycket bra gjort Ixu, men det känns lite som att du hade en del tur med båtarna! jag menar bara att, ofta så går det inte att hitta stulna båtar..
          men jag blev glad när jag läste ditt inlägg, kul att ägarna får igen sina grejor ibland:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
            Mycket bra gjort Ixu, men det känns lite som att du hade en del tur med båtarna! jag menar bara att, ofta så går det inte att hitta stulna båtar..
            men jag blev glad när jag läste ditt inlägg, kul att ägarna får igen sina grejor ibland:-)
            Precis min åsikt också, det är ju endast en liten procent som får igen sina grejer. Och vad är oddsen att det är dryga 500m ifrån där kanotklubben ligger?
            Fish On!

Kommentera

Bra där Ixu, fast personligen hade jag föreslagit att man skulle lägga sig på avstånd för att se om tjyvpacket dyker upp för att hämta "sina" båtar.
              Antingen så att farbror mässing kan få en ny utredning att lägga ned, eller så får man väl se till skipa rättvisan själv...
              [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

dom hade med största sannorlikhet övergett dom eftersom dom inte fick bort den stora motorn. dom hade stulit en nästan helt ny 10hp suzuki. som dom fick lös och med sig. men 20hästarn fick dom inte med sig.
                Fish On!

Kommentera

fått nå belöning?

Kommentera

Ursprungligen postat av stigson
                    fått nå belöning?
                    en sketen tårta, hade minst hoppats på 500kr iaf, fan båtjävlarna är ju värda över 40papp tillsammans.
                    Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 992 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art