Åkte med min båt idag för att prova den "nya" snurran (en Evinrude 4hp ,tvåcylindrig) Först när jag åkte genom viken tänkte jag. Fasen, det har tillkommit två båtar till på de fyra dagar jag varit borta. Inget mer med det. Jag tog vanliga rutten till ön vid Eon Arena och vände hemmåt igen. Sen när jag började närma mig bryggan så såg jag att de två båtarna hade flyttat sig. Såg nu också att dessa var ihopbundna med ett rep. Den större båten var en Starcraft 435 med 20hp suzuki och den lilla var en plastbåt på dryga 4,5m. Jag kollade så att ingen av dom satt fast i land eller i nån brygga. Det gjorde dom inte. Så jag åkte upp jämsides med starcraften och kollade på motorn. Kåpan var halvt avdragen och jag tyckte jag kände igen den. Sen fick jag syn på ett namn och telefonnummer inristat på kåpan till motorn. Ringde detta nummer och kom då till Fagerviks kanotklubb. Killen berättade att båtarna blev stulna på natten mellan lör-sön.Han var mycket glad att höra att motorn var kvar när jag pratade med honom 2 grabbar kom paddlandes efter en liten stund och deras ledare kom i en bil. Vi konstaterade att motorn inte hade några fel och de startade den och bärgade hem den andra plastbåten. De tackade så mycket för hjälpen och sa att de skulle höra av sig om den belöning. Hela klubben hängde på de två båtarna. De hade haft oturen att blivit bestula flera ggr. trots stadiga lås mm.
Ny upplevelse för mig, och mycket roligt att kunna hjälpa den lokala klubben.
Ny upplevelse för mig, och mycket roligt att kunna hjälpa den lokala klubben.
Kommentera