odlad mask från övre kalix - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

odlad mask från övre kalix

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• odlad mask från övre kalix

tycker den luktar fan och vet inte men jag har en kännsla av att fisken inte gillar den lika mycket som vanlig grävd mask , ungefär som dyngmask, är det någon som upplevt samma sak ???
    www.andreelures.se

Jag tycker fisken hugger bra på dem, bättre än grävd/plockad daggmask, men de är så fruktansvärt sköra, så småfisken plockar sönder dem direkt.

Kommentera

Det finns inget som slår riktig daggmask, vi har gjort flera tester ( och då menar jag den som är riktigt stor 15cm+)

Kommentera

Jo, Kalixmasken far ju runt som jag vt inte vad. Måste givetvis vara bra... iaf i många lägen.

Dock blir dom efter en studn i vattnet "vattniga och sega", men innan det, vilken fart det är i dom
        sigpic

Kommentera

Den tjocka stora muskulösa rödbruna daggmasken är som Peter L säger svårslagen speciellt när det gäller abborre.

Den slappare blekt blågrårosa lermasken är också lång men fiskar sämre än ett ordinärt skosnöre.

Masken från Överkalisk maskodling är enligt min erfarenhet bättre än motsvarande vanliga grävda maskar i samma storlek. Jag tror att det har med den lite fräna doften att göra. Den lockar! Därtill ger dessa maskar inte upp livhanken i första taget när de sitter på kroken.

Har haft tillfälle att under 10 år vid olika tillfällen kunna jämföra maskarnas effektivitet och bortsett från den äkta daggmasken till abborre så rockar den odlade. När det gäller bäckmete menar jag att den odlade är överlägsen alla andra.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ok , jag har bara fått den kännslan men det är väll jag som haft ett riktigt skit fiske då !!! för övrigt drog jag massa stor braxen med den idag men bara 2 små borrar , tycks vara för varmt i vattnet nu eller vad kan det vara tycker inte det funkar som förr i tiden :S
            www.andreelures.se

Kommentera

haha... vilken disskution, skulle bli totalt idiotförklarad av en ickefiskere!

Gillar själv överkalix mask, är dock som nån säger att den är väldigt skör o går sönder väldigt lätt av småfisk.
              För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 077 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art