Rapala Skitter POP - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapala Skitter POP

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Test-man, jodå, alla rap´s utan sked verkar tillverkas på Irland, även rattlin´
    rap...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Känns lite ovärt att fiska borre i detta hopplösa högtryck...Men dagen vädret ändrar sig lär det vara en huggsexa utan dess like !
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Känns lite ovärt att fiska borre i detta hopplösa högtryck...Men dagen vädret ändrar sig lär det vara en huggsexa utan dess like !
        Vid 4-6 tiden på morgonen är det riktigt värt att köra även nu! Iaf i de vatten jag fiskar.

Kommentera

Jag läste för några år sen ett repoortage om Rapalas tillverkning av wobbler. Sammanfattningsvis kan man säga att dessa är tämligen beresta när de når kunden.

Vissa träbeten tillverkades fram till ett visst stadium i ett land, for sedan till nästa för att få sin färg och vidare till ett nytt land för att förses med krokar och slutligen till nästa land för att tanktestas och förpackas efter godkännande. Finland, Estland och Irland var några av dessa länder.

Räknar man in tillverkningen av krokar och fjäderringar så blir ännu fler länder inblandade.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag har många gamla rapala orginal och en del nya och jag har inte märkt någon skillnad i kvalié. Men däremot har dom släppt en hel del ny skit dom senaste åren. Köpte en billig rapala som såg ut som en orginal men som var försedd med hologramplast som släppte efter första gösen...

Ursprungligen postat av BeBest
            Jag läste för några år sen ett repoortage om Rapalas tillverkning av wobbler. Sammanfattningsvis kan man säga att dessa är tämligen beresta när de når kunden.

Vissa träbeten tillverkades fram till ett visst stadium i ett land, for sedan till nästa för att få sin färg och vidare till ett nytt land för att förses med krokar och slutligen till nästa land för att tanktestas och förpackas efter godkännande. Finland, Estland och Irland var några av dessa länder.

Räknar man in tillverkningen av krokar och fjäderringar så blir ännu fler länder inblandade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Skiller WALK
              ...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar