Wolf-tail smälter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wolf-tail smälter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wolf-tail smälter

Lär inte komma som någon nyhet direkt men jag är sjukt besviken på kvalitén på wolf tails på tailen. Råkade ligga emot annat gummi under en dag och halva tailen smälte bort. Har köpt gummi för 10-15kr som aldrig någonsin varit något problem på men wolf tail för 179 hutlösa kronor har så usel kvalité på gummit.

Kan man reklamera detta eller? Lär aldrig någonsin köpa en tail från Strike Pro igen om detta inte görs något åt. Har haft samma problem på Bandit tail.

Ganska negativ klang i denna tråden men vad tycker ni jag ska göra?

Dom smälter när dom blandas med andra tailar. precis som vissa jiggar skiftar färg när de blandas.

Ta bort original tailen på Wolf Tail och sätt dit en Svartzonker big tail. Grymt. I alla fall de senaste passen jag gjorde.

Det står även bak på paketet på Wolf Tail att gummit ej får blandas med andra gummin.

Kommentera

Kasta allt i gummiväg från strike pro, är väl bara tailarna som är strul men man måste ju sätta sig på tvären också. Min första wolftail smälte till och med själv i hinken. Blev inga fler wolftail sen :-).
      Men köp en vanlig liten snabel för 7-10:- klipp av och skruva dit så är du hemma.

Kommentera

Får bli svartzonkers big-tail detta är hemskt uselt må jag säga.

Varför använder man inte ett hållbart gummi när man har mage att ta ut 179kr för en plastbit som kostar 10kr i tillverkning?

Kommentera

Varför kallar du det här dålig kvalitet? Är det dålig kvalitet på dina glasögon om dom blir repiga när du lägger dom i en påse med grus? Vissa ämnen reagerar på varandra och det är inget konstigt med det, står det dessutom på förpackningen så kan man väl inte förvänta sig något annat?
          Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
            Varför kallar du det här dålig kvalitet? Är det dålig kvalitet på dina glasögon om dom blir repiga när du lägger dom i en påse med grus? Vissa ämnen reagerar på varandra och det är inget konstigt med det, står det dessutom på förpackningen så kan man väl inte förvänta sig något annat?
            Orkar inte ens göra en utläggning på det där, var för dumt för att ens orka lägga ned tid på.

Kommentera

Eller jo det orkar jag visst, varför använder man sådant gummi som reagerar sådär när det finns enorma mängder annat gummi på marknaden som klarar att mixas med annat galant? Jag menar så mycket extra kostar det inte och man slipper missnöjda kunder. Utgår ifrån att det dagligen kommer mail och samtal från missnöjda kunder med smälta tailar. Vill man slippa det gör man en robust tail som klarar påfrestningar av andra beten och gummin.

Det är förmodligen ren snålhet från Strike Pros sida vilket retar mig på ett bete som kostar så mycket pengar.
              Senast ändrad av jerka123; 2013-12-07, 01:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
                Eller jo det orkar jag visst, varför använder man sådant gummi som reagerar sådär när det finns enorma mängder annat gummi på marknaden som klarar att mixas med annat galant? Jag menar så mycket extra kostar det inte och man slipper missnöjda kunder. Utgår ifrån att det dagligen kommer mail och samtal från missnöjda kunder med smälta tailar. Vill man slippa det gör man en robust tail som klarar påfrestningar av andra beten och gummin.

Det är antingen ren snålhet från Strike Pros sida vilket retar mig på ett bete som kostar så mycket pengar.
                Men det är en grym tail Sjukt bra och underskattat av för många. Och med annan rigg och SZ tail BIG så rockar den fett som fan! Älskar verkligen Wolfcreek. han är kungen.

Kommentera

Skönt, nu vet jag att det är skit iaf och byter till rediga grejer med SZ big tail så snabbt som det går.

Kommentera

Jag tror inte det är snålhet, gummit som dom använder sig av har dom nog valt för att det har egenskaper som dom tycker har fördelar över andra gummisorter. Att dom smälter går att komma runt om man tänker på hur man förvarar betet. För det är ju som du säger, det blir nog inte stor skillnad i pris (dyrare eller billigare) att välja ett gummi som inte smälter, så det skulle dom nog ha gjort om dom ville det, men det gör dom inte.
                    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 234 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art