FiskeSnack´s länk i fotoalbumet ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FiskeSnack´s länk i fotoalbumet ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Numer går det att välja om man tillåta "reklam" eller inte ... har ni någon bild uppe som ni inte vill ha reklam i så ta bort den och ladda upp den på nytt och kryssa i "förbjud reklam" så dyker inte texten upp. Alla nöjda nu ?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av zipper
      med tanke på att du har bra reklam redan så tycker jag det är onödigt att kladda på bilderna.
      medlemmarna ökar juh för varje dag eller hur?

två bilder där JAG tycker det märks och förstör är:

http://www.fiskesnack.com/fotogaller...id=7&sort=date

http://www.fiskesnack.com/fotogaller...id=7&sort=date

/Jens
      Tyckte du gav 2 dåliga exempel. Jag tycker inte att detta förstör bilderna. Någon form av reklam ska väll Fiskesnack ha för att du får lov att skryta med dina fina fiskar eller?
      Fö tycker jag att Fiskesnack är en suverän site och gillar verkligen det nya upplägget keep up the good work!

Kommentera

Bra med märkning

Ursprungligen postat av Catch
        Hur många av er som röstat JA har egna bilder i galleriet?
        Jag har röstat ja och jag har flera bilder i galleriet.
        Anledningen till varför jag vill ha kvar märkningen är enkel. Med den på bilden blir det dels svårare för mindre nogräknade att sno bilderna och publicera dem någon annanstans. Dels så är det lätt att spåra vart bilder snotts från.
        Att märkningen är reklam för fiskesnack ser jag inte heller som något problem. Skulle utan tvekan ställa upp och marknadsföra den här siten när som helst.
        Märker för övrigt alltid mina bilder med (C) också. Även det med tanke på ovanstående.

Kommentera

Bildstöld

Ursprungligen postat av Danne
          Lite tänkvärt:

Om Fiskesnack behagar använda sin länk på bilderna är det nog betänkligt bland alla forumsdeltagare att ej posta copyrightskyddade bilder. Hur skulle det se med fiskesnacks reklam/stämpel på bilder som är copyrightskyddade? Om syftet att fiskesnacks stämpel ska finnas på bilderna när/om de läggs upp på andra sajter för att veta vart (orginal)bilden finns ursprungligen så vore det kanske inte så snyggt om det är en copyrightskyddad bild från en annan sajt. M.a.o - om någon lägger ipp en bild från fiskejournalens hemsida som är copyrightskyddad i forumet så ser det inte så snyggt ut med texten, speciellt inte om vi opponerar att någon i sin tur tar bilden från fiskesnack och postar vidare i ett annat forum. "Hej, hallå, vad gör fiskesnckas stämpel på vår bild"?

Ungefär..

Således anser jag att det är rätt att låta det vara valfritt hurvida någon vill att fiskesnacks text ska återfinnas på bilden. Om man använder en "olaglig" bild så slipper fiskesnack bli lidande.

Nåja...
          Att kopiera andra fotografers bilder och lägga ut dem är inget annat än bildstöld. En stöld som kan rendera ganska kraftiga kostnader, detta oavsett om fiskesnacks logo sitter klistrad eller inte.
          Vill man kopiera en bild och lägga ut den kontakta då fotografen och fråga först, det brukar inte vara något problem om man lovar att ange fotografens namn (byline) ihop med bilden.

Kommentera

Har inte orkat läsa vad de andra har skrivit, men eftersom det är så skilda åsikter så är det enda rätta att som bergman skrev kunna välja om man vill/inte vill ha fiskesnacks reklam på sin upplagda bild!
            Senast ändrad av Gotrik; 2004-09-21, 19:03.

Kommentera

Jag hittade själv hit genom att en bild jag fick skickad till mig, hade en fiskesnack´s länk =)

Personligen ser jag inga problem med att länken finns kvar, det är väl bra reklam för sidan om inte annat.

//micke

Kommentera

Spelar ävll ikke nån större roll.. klickar man på blden får man ju upp orginalbilden utan reklam?
                Kan faktist itne se något negativt över huvud taget.. har ehller itne ens tänkt på funktionen att man kan ta bort reklam

><(((*>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 285 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art