I lördags fick jag äntligen tillfälle att testa mitt nya 13-fots Kinetic Godspeed och min Penn Slammer 260 i motvinden. Suveräna grejor och inte blev jag trött av att hantera spöet i tre timmar. Inte tröttare än vad jag brukar bli med en niofotare i alla fall. Ingen öring, dessvärre, men rätt som det var så kände jag något väldigt välbekant. En pigg kusttorsks jabbande! Det var en mahognybrun tvåkilos som fattat tycke för min röd/svarta kustwobbler. Inte mycket till fight men eftersom den tog på lång lina så hade jag att göra i några minuter innan jag kunde kroka av och släppa tillbaka (!) den.
Men hur är det? Tekniskt sett räknas det väl ändå som ett bompass? Det var ju öring jag fiskade (efter)... Nå, strängt taget så blev jag nästan mer glad över att för första gången på alltför länge fånga en torsk än vad jag hade blivit för en lika liten öring.
Men hur är det? Tekniskt sett räknas det väl ändå som ett bompass? Det var ju öring jag fiskade (efter)... Nå, strängt taget så blev jag nästan mer glad över att för första gången på alltför länge fånga en torsk än vad jag hade blivit för en lika liten öring.
Kommentera