Var kan man hitta ritningar på båtar? Allt från ekor till små plast och aluminiumbåtar är intressant. Tänkte försöka mig på att bygga en båt, måste ha lite tips och ideér innan jag skissar upp min tänkta båt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ritningar på båtar?
Collapse
X
-
tex
boat design, boatbuilding, yacht design, naval architecture, marine design, design software, marine engineering, powerboats, sailboats, boatbuilding, boatbuilders, home boatbuilding, yachts, catamarans, multihulls, powerboat racing, sailboat racing, boatdesign, boat-design, free boat plans, yacht design software, multihull, catamaran, powerboats, yacht, designer, CAD, Boat Design, Marine Design, Yacht Designers, Naval Architecture, Marine Engineering, Powerboats, Sailboats, Boatbuilding, Boatbuilders, Home Boatbuilding, Home-Built Yachts, Catamarans, Multihulls, Powerboat Racing, Sailboat, Boatdesign, Boat-DesignStod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.
-
-
Gratis båtritningar finns nästan inga på Nätet om man inte räknar de Amerikanska plywoodbåtarna. Jag tänkte också bygga en träbåt så småningom. Den jag har har far byggt men den lär väl inte hålla i evighet så en ny blir ett kul projekt.
Här är en sajt som säljer ritningar till traditionella träbåtar.
Bifogar en bild som jag hittade på Blocket. Jag blir lyrisk när jag ser en så snygg båt.
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
Jag har kollat runt en del efter ritningar nu men det verkar inte vara enkelt att hitta. Var till en kille och kollade idag på små plywood ekor som han gjort, såg mycket fina ut. Alternativet är ju att köpa en sån, ca 2500 kr eller så försöka göra en kopia i aluminium vilket skulle leda till en ännu lättare båt.
Det jag är ute efter är en lätt båt, plats för 2 personer samt fungera bra med en 2 hk motor alternativt elmotor. Tänkte ha en båt man kan slänga i på ställen där man inte kommer ner med trailer o.s.v...
Kommentera
-
Båtritning
Hej muppen.
Hur stor hade du tänkt bygga och vilken modell hade du tänkt dig.
Jag håller på att rita på en båt till oss själva (mig med familj).
Fast det är ingen vanlig liten Jolle.
Den är i dags läget endast färdig i skrovformen. Fler justeringar blir det kanske.
Det är en snipa som är 11,5 x 3.8 meter. Det som senare ska ritas till är överbyggnad. Och inredning.
Sorry jag såg inte att du faktiskt skrivit vad det var för en båt.
Kommentera
-
Här är en från Clas Olsson:
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 094 visningar
1 gilla
|