jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerkfiske

Halloj alla fiskoholics nu är det såhär att jag hade tänkt börja fiska jerk så fort jag får tag i ett hyfsat spö så nu behöver jag tips på säkra beten och fiske metoder =) tack på förhand.

Mvh Vibrax

Om du är nybörjare så tycker jag att du ska börja med att köpa något lättfiskat jerkbete som typ "Salmo Slider". Den är mycket är populär och inte minst sagt hos mig. Härlig gång i vattnet. "Buster" kan nog också vara ett bete att rekomendera, har inte testat den så mycket själv än men jag tvivlar inte på att den är fångstsäker.

Så vänta med att slänga dyra pengar på som The Pig, Manta och allt var det är. Dem är lite mer svår fiskade och skit dyr om man skulle mista dem. Lär dig först lite hur det funkar sen är det bara att ta dem jävlarna . Lycka till.
    Har som rekord gädda på 7kg hittills. Nu i sommar ska jag ändra rekordet till 10kg.

Kommentera

Tack så mkt för hjälpen har en fråga till vill inte slänga ut dyra pengar på en rulle med för om jag inte gillar jerk fiske så kan man ju ha spöt till annat fiske så jag undrar om man kan fiska med en ambassadeur 6000?

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
        Tack så mkt för hjälpen har en fråga till vill inte slänga ut dyra pengar på en rulle med för om jag inte gillar jerk fiske så kan man ju ha spöt till annat fiske så jag undrar om man kan fiska med en ambassadeur 6000?
        Är du vänsterhänt fungerar det säkert, dock skulle du uppskatta en rulle med IAR. Ett tips; sök här på FS på jerkfiske eller vad det nu är du vill ha infop om, du kommer hitta mssoor !
        sigpic

Kommentera

för en relativt liten peng så är setet på lundgrens med amb. C3 + rst lf jerk och pp för 1695. ett väldigt bra alternativ. Rullen ska helst vara av 5500-storlek dock.
          Fish On!

Kommentera

oki varför skulle det nog fungera om det är vänstervev? varför inte högervev?

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
              oki varför skulle det nog fungera om det är vänstervev? varför inte högervev?
              Är du högerhänt så är det lättare att "styra/jerka" spöt med högerhanden. Vänsterhanden håller i stort sätt bara i veven.

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 216 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art