Fehmi Varli´s supergäddor ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fehmi Varli´s supergäddor ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Grovt räknat påstås det att ca 10% av den fisk som dör flyter. Handlar då dock om regnbåge som odlas i bassäng.

Även en del gäddor flyter vid död! Seen it with my own eyes! Varför skulle den inte det?

Kommentera

stora fiskar....

Hittade en bild med Johnny Jensens firre
      Senast ändrad av rapala; 2003-03-06, 05:06.

Kommentera

Re: stora fiskar....

Originally posted by rapala
        Hittade en bild med Johnny Jensens firre
        det är den bilden som visas i fj.....

Kommentera

abborre flyter iaf när den är död
          Fish On!

Kommentera

Flyter först och sjunker efter ett tag..

Kommentera

Detta ämne har vid ett flertal tillfällen varit uppe på FNU går man in på planket och söker på Femhi Varli får man ett gäng träffar. Bla har gamle Old Firehand (också av diverese löst folk kallad grillvanten :-) ) Skrivit om det och denne erkände storfiskare hyser ett rejält mått av skeptisism mot dessa gäddor, vilka enligt online arkivet på fiskejournalen först erkändes som rekord för att strax därefter strykas.

Kommentera

När vi en då är innne på ej godkännda jätte gäddor är det ingen som har nån bild på jurg nötzils( eller vad han hette ) jätte grisar?

Kommentera

Vad jag har för mig så avled Fehmi Varli för något år sedan, (tycks ha läst det i någon tidning, rätta mig om jag har fel).
                  Så vi får nog aldrig riktigt veta hur det gick till med de där gäddorna.

Angående sjunkande fiskar är det väl inte särskilt ovanligt med att skadade fiskar ligger på ytan och kippar efter andan.

Till alla som ifrågasätter tillförlitliga bilder bör man komma ihåg att möjligheterna att ta foton på tidigt 80-tal inte går att jämföra med dagens digitala kameror och dyl.
                  Kom också ihåg att gäddor över 20kg kanske har en helt annan betydelse för en fattig invandrarfamilj i början på 80-talet, till skillnad från galna specimenfiskare som plöjer ner åtskilliga tusenlappar varje år för att få nya PB år 2004.
                  Personligen tycker jag inte alls att det är särskilt konstigt att de åt upp de där gäddorna. Jag har sett samma fenomen hemma vid Idbyån i Övik. Där står specimenfiskarna med utrustningar för flera tusen och fiskar efter samma idar som invandrarna plockar med händerna eller tar med något gammalt haspelspö. Skillnaden är bara att medan de ena fotar och släpper tillbaka så tar de andra hem och äter.
                  Man ska inte vara så snabb med att dömma andra männsikor förrän man har gått en dag i deras skor.

/Magnus

Kommentera

jo man ska inte dömma men en sak som slår mig förutom att en o samma snubbe ta en otrolig svit storgäddor! Är att han måste vilja ha dom registrerade efter som han skickar in dom o försöker få dom registreade som sv- rekord. Borde han inte lära sig nå om hur han ska dokumentera dom när hans gäddor inte blir godkännda en efter en??
                    Senast ändrad av mangeboy79; 2004-08-19, 16:20.

Kommentera

Nu har jag letat men nope.
                      Jag har sett, på nätet, en bild klippt ur en tidning. Kan ha varit i något annat forum. Men den verkar inte finnas nu, tyvärr.

Snubben var dessutom kort så gäddan såg märkligt stor ut. Om jag minns rätt åts firren på en fest, om någon var med kanske de kan säga om stora firrar är sämre än små..

Men som sagt det finns en bild någonstans..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 965 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art