Nybörjare inom fiske, behöver hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare inom fiske, behöver hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Everflow
    muhahahahah!!!... du är en elak jävle flode
    Vafan, söker man på Fiske, eller t.ex. gädda eller t.ex. fiskeknutar hittar man ju just massa fakta om det. Google är ju skitbra !
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Vafan, söker man på Fiske, eller t.ex. gädda eller t.ex. fiskeknutar hittar man ju just massa fakta om det. Google är ju skitbra !

jamen han kanske inte orkar leta sig igenom ett virrvarr av 5000 olika tips.
      bättre att ta till sig något som någon person här säger.

fast jag håller med dig att google är bra när det gäller att hitta den mesta infon.

sen var det ju en underton av ironi i det jag skrev också... mest för att jag skrattade rätt gott åt det

Kommentera

Nybörjarmete

Måste ta tillfället i akt och göra reklam för mina filmer, "Meta Mera"!

Jag har gjort två filmer som finns till försäljning och min tanke har varit att man som total nybörjare ska kunna se filmen, göra som jag visar och åka ut och fånga fisk. Jag har verkligen bemödat mig om att vara pedagogisk! Är du verkligen intresserad av att lära dig meta så finns det inga bättre filmer skulle jag vilja påstå.

Den första filmen heter "Meta Mera, långspö och flytande bröd". Där visar jag hur man lyckas med ett vanligt teleskopspö. Ser man denna blir man en bättre fiskare, oavsett vilka arter och metoder man fiskar, eller tänker fiska efter. Här finns även hur man gör tackel och knutar. Filmen avslutas med ytfiske med flytande bröd efter id.

Den andra filmen heter "Meta Mera, bottenmete". Där visar jag flera olika former av bottenmete med olika nappindikatorer och larm. Bottenmeta mört med vanligt spinnspö, braxen med quivertip, karp och braxen med swimfeeder. Hur man använder en sidewinder och buttindikator. Ål och gösmete på natten. Abborrmete med räka i Lödde å. Berggylta på Kullen. Rödspätta i Öresund. Karp med boilies mm.

Jag tipsar inte om detta bara för att jag vill sälja filmer, utan även för att jag vet att filmerna är bra rent informationsmässigt. Min tanke är dock att när bottenmetefilmen sålt så mycket att jag fått tillbaks pengarna jag lagt ut kommer arbetet med nästa film att påbörjas. Tanken är att den skall handla om hur man kastmetar. Filmerna distribueras av Darts AB och bör finnas i de flesta redskapsbutiker (om inte kan de beställa från Darts).
        Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Måste som helt oberoende hålla med mårten, har sett flötmetefilmen och kan bara säga att den var oerhört pedagogisk och välgjord.

Är inte någon nybörjare när det gäller fiske och kände igen det mesta i det som jag såg i filmen, men jag försökte titta på den i en nybörjares perspektiv. Som nybörjare kan det inte finnas något bättre (och billigare?) sätt att lära sig långspö och flytbröd på. På 40 minuter lär man sig saker som säkerligen skulle ta 5år att lära sig som självlärd. Helt klart ett tokvärt köp som nybörjare och intresserad av dessa metoder i fråga, sen när man sett filmen och tagit till sig de tips man kännt för kan man ju ge bort den till en blivande fiskekompis.

Stor eloge till dig Mårten som haft tid och ork att knåpa ihop filmen, och för att ha fått fram så bra kvalité fast du gjor den helt själv.
          Senast ändrad av Rasmus; 2005-06-23, 23:25.

Kommentera

Allt om hur du tar hand om din hund

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 077 visningar
            1 gilla